Hasır Sepet

Cuma, Mayıs 19, 2006

PİNOLİ


Mail grubumuzdan bir pinoli tarifi sorulduğunda netten bu tarifi buldum. Adını içinceki çam fıstıklarından alıyor.
Yapımı çok basit ve kısa. En fazla 10 dakika yapım, 10 dakika da pişme süresi. Yalnız benim gibi tatlıyı gerçekten de "tatlı" seven birisi olarak bile şekeri fazla, belki biraz azaltılması daha uygun.
Ben 1/4 ölçüyle yaptım, ama orjinal ölçüleri veriyorum. Bu ölçülerle ortalama 40 kurabiyeniz oluyor. Fırından çıktıklarında hala yumuşak oluyorlar, soğuyunca sertleşiyorlar ve kıtır kıtır oluyorlar.
Kolay gelsin!

PİNOLİ

Malzemeler:

1,5 cup şeker - 300 gr
4 yumurta
1/4 çaykaşığı taze rendelenmiş limon kabuğu
2 1/4 cup un - 225 gr
pudra şekeri (süsleme için)
cam fıstığı(dolmalık fıstık) (süsleme için)

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Şeker ve yumurtaları benmari kabına alın. Alt kaptaki
su sıcak olmalı ama kaynamıyor olmalı.
2. Karışımı ılık olana kadar çırpın.
3. Karışımı benmari kabından alıp soğuyup köpüksü bir
kıvam alana kadar çırpın.
3. Limon kabuğu ve elenmiş unu yavaşca yumurtalı karışıma
ekleyin, hırpalamadan yavaşca döndürerek birbirlerine
karışmalarını sağlayın.
4. Pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisinin üzerine dolu
birer kaşık büyüklüğünde yerleştirin. Aralarında 2 cm
kadar boşluk kalsın.
5. Üzerine pudra şekerini serpin ve çam fıstıklarını
yerleştirin.
6. 10 dakika hamuru dinlendirin ve ardından önceden
ısıtılmıs fırında pişirin.

7 Yorum:

  • At 5/19/2006 12:36:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    deneme

     
  • At 5/19/2006 04:45:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Pinoliyi duymamistim daha once ama cookie tariflerine benzettim. Kitir kitir olunca da cayin yanina ne guzel gider..

     
  • At 5/19/2006 06:37:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Ben de duymamıştım Mine, Allahtan soran çıktı da öğrenebildik bu sayede :)

     
  • At 5/20/2006 03:46:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    ellerinize sağlık duymuştum ama denememiştim. tarifi alıcam teşekkürler..

    size nes ile başlayan adresimle mail yolladım. ilgilenirseniz sevinirim.
    görüşmek üzereee..nesrin.(gül arda)

     
  • At 6/02/2006 05:54:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    gokcen hanim,

    kurabiyeler harika duruyorlar dolmalik fistiklarimiz,irmik helvasindan sonra artik kurabiyelere de girdi.

    hakikaten daha cok cookie benzettim bende, yassi yassi ya.bizde kurabiye denilince soyle buyuk buyuk geliyorl ya aklimiza. ben cookie nin ne oldugunu buraya gelince ogrendim..(sekilleri cok duzgun bence cookie olabilmek icin ama...)

    e bir de hirsizlik olayina cok uzuldum. oluyorr bunlar. damak.net`e olayini duymussunuzdur. portakal agacininkiyle birebir...

    ellerinize saglik..

     
  • At 6/03/2006 07:35:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Duymamıştım aslında Defne Hanım, siz söyleyince baktım ki Allah da bunları yapanlara akıl fikir versin.
    Ayrıca cookie mookie derken canımı chocolate chip cookies istettiniz :)

     
  • At 7/10/2006 04:23:00 ÖS, Blogger Damak Tadı dedi ki;

    harika oldu bende denedım canım..
    ellerine gönlüne sağlık bu tarifi bizlerle paylaştığın için.sayfan harika çok beğendim canım,
    selamlar.
    www.damak-tad.blogspot.com

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa