Hasır Sepet

Çarşamba, Şubat 08, 2006

AŞURE




30 yıllık ömrümün ilk aşuresini de bu sene yapmış oldum. Ben aslında bu geceden malzemeleri ıslayıp yarın pişirmeyi düşünüyordum, ama yarın okulların açık olacağını duyunca, yarın da sabahın köründen akşamın körüne kadar dersim olduğunu göz önüne alınca, ıslatmadan, direkt haşlayarak pişirdim. Tarifi nette bulduğum pek çok tarifi birleştirerek yaptım.
Sonuç mu? Şekeri bana göre biraz fazla, 3 bardak yeterli olacakmış. Bunun haricinde süper! Aşureyi gerçekten de severim, siz de seviyorsanız, bolca yapıp, eşinize dostunuza dağıtın, siz de çatlayana kadar yiyin derim. Hoş bu ölçülerle yapacaksanız, zaten dünya kadar oluyor. :)
Annem aşurenin içine küp küp doğradığı portakal da koyardı diye hatırlıyorum ben ama emin olmadığımdan bu sefer koymadım, bir dahakine hem portakal, hem de elma koyacağım. Kayısı, incir, kuru üzüm ve kuş üzümü miktarları opsiyonel, istediğiniz gibi oynayabilirsiniz.
Benim yaptığım önceki günden ıslatmadan hazırlayacağınız bir tarif. Saat 14.30 da pişmeye koymuştum, 17,30 da herşeyiyle bitti. Islayarak hazırlamayı düşünüyorsanız önerim Aslı'nın sitesi.. Zaten o da bu tarife çok yakın.
Yapanların da aşurelerini Allah kabul etsin!

AŞURE

Malzemeler:

2 bardak aşurelik buğday
1 bardak kuru fasulye
1 bardak nohut
4 bardak toz şeker (3 bardak daha iyi olur)
Küçük küpler halinde doğranmış kuru kayısı
Küçük küpler halinde doğranmış kuru incir
Küçük küpler halinde doğranmış kuru üzüm
Kuş üzümü
1 portakalın kabuğunun rendesi
1 tatlı kaşığı karanfil
1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılış:

1. Nohut ve fasulyeyi düdüklü tencereye koyup, düdüğünü indirdikten sonra iki saat haşlayın. İyice yumuşamış olmaları lazım.
2. Buğdayı da bolca suyla büyük bir tencerede iyice yumuşayana kadar haşlayın. Bu da minimum iki saat.
3. Nohut ve fasulyeyi süzüp buğdaya ekleyin. Şekeri de ekleyip karıştırın.
4. Kayısı, incir, kuru üzüm, portakal kabuğu rendesi, çekilmiş karanfil, tarçın ve kuş üzümünü de ekleyin.
5. Bir taşım kaynatıp altını kapatın. Biraz soğuyunca kaselere aktarın istediğiniz şekilde süsleyin.

2 Yorum:

  • At 2/08/2006 10:48:00 ÖS, Blogger Tijen dedi ki;

    eline saglik gökçen!
    ben de asureyi pek severim. geçtigimiz yillarda mutfakta zen grubumuzda (simdi adi hayattan renkler) bir asure seferberligi baslatmistik ve pek çok dostumuz ilk asure deneyimini yasamisti.. ben portakal kabugu sekerlemesi ve elma da koyarim. kuru meyveleri de dogrudan asurenin içine atarim, böylece daha güzel bir lezzet verir (tabii dogradiktan sonra).. kestane de ne kadar yakisir!
    tijen

     
  • At 2/09/2006 06:48:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Tijencim, doğru söylüyorsun, ketane de süper olurdu. Bir dahaki yapılacağı zaman elma ve portakala ek olarak bir de kestane çıktı:)

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa