Hasır Sepet

Pazartesi, Ocak 30, 2006

SELANİK GEVREĞİ



Yine hastayım inanabiliyor musunuz?! 2006 bana hiç ama hiç uğurlu gelmedi. Daha ilk günlerinde yüz felci, arkasından da dün akşam sırtımı incittim, ama öyle böyle değil, beni gece 3 e kadar ağlattı. Yaptığım da sadece yatak örtüsünü yerden kaldırıp, tek elimle havada tutarken yastığı düzeltmek. Bir anda elektrik çarpmış gibi oldum. Allah vere de disk kayması filan olmamış olsun, sadece ters hareketten kaynaklanan bir incinme olsun, yoksa yeni bir tedavi süreci başlıyor demektir ki, bu da benim en ziyade moralimi bozan şey.
Geçen gün nette başka bir şeyler için aranırken bu tarif karşıma çıktı. Kaynağını unuttuğum için veremiyorum ne yazık ki. Ben gevrek-galeta türü şeyleri pek sevmem aslen. Ama bu şekerli gevrek Pazar kahvaltıları için ideal. Yapılışı da gerçekten kolay. Bu ölçülerle yaptığınızda, resimdeki tabaktaki kadar, yaklaşık 10 tane kalınca gevreğiniz oluyor. Orjinal ölçüler bunun iki katıydı. Benim kare fırın tepsime bu hamur az geldiğinden, küçük kare kalıbım da olmadığından, büyük tepsiye pişirme kağıdı serip yağladım, üzerine hamuru elimden geldiğinde kare biçiminde yaydım. Bu yüzden kenarları ince kaldı ve biraz fazla gevrildi.:) Sizin küçük kare kalıbınız varsa bu problemi yaşamazsınız.
Bir kahvaltıda yapıldı, yendi, bitti.
O fotoğraftaki el de benim, ışık bulabilmek için daha ne numaralara katlanacağız bakalım! :)


SELANİK GEVREĞİ

Malzemeler:

2 yumurta
2 su bardağı un
3/4 su bardağı şeker
1/2 su bardağı ayçiçek yağı
1/2 su bardağı kıyılmış ceviz
1 çay kaşığı anason
1/2 yemek kaşığı elma sirkesi
1/2 paket kabartma tozu

Fırın 170 derece


Yapılış:

1. Yumurta, şeker, ayçiçek yağı, ceviz ve anasonu iyice çırpın.
2. Un, sirke ve kabartma tozunu ekleyin, karıştırın.
3. Önceden ısıtılmış fırında üzeri kızara kadar pişirin.
4. Tepsiyi fırından alın, bütün haldeki hamuru dilimlere bölüp, bu dilimleri birbirinden ayırın ki kuruyabilsinler.
5. 15 dakika daha fırında tutun.

2 Yorum:

  • At 2/02/2006 02:27:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Gökçen geçmiş olsun.Umarım artık hastalıklar yakanı bırakır.Gevrek karika görünüyor ellerine sağlık...

     
  • At 7/31/2006 02:25:00 ÖÖ, Anonymous Adsız dedi ki;

    Hi Friend! You have a great blog over here!
    Please accept my compliments and wishes for your happiness and success!
    If you have a moment, please take a look at my yahoo anti virus scan site.
    Have a great day!

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa