Hasır Sepet

Cuma, Ocak 20, 2006

İKİ YEMEK & UNUTKANLIK

Çalışan çoğunluk gibi biz de sabah kalkıp kahvaltı hazırlamıyoruz, dışarıdan alınan uyduruk bir şeyler yiyoruz. O şeyler de pastahanelerin kullandığı, en kalitesizinden katı yağla hazırlandığı için, yedikten iki saat sonra mide ağrısına sebep oluyor.
İşte bu yüzden Uğur kahvaltıda yesin diye dün akşam tatlı-tuzlu birkaç muffin yapayım dedim. İçinde ne olduğunu veya en azından iğrenç pastahane yağı bulunmadığını bildiğimizden daha güvenli+daha lezzetli oluyor.
İşte gördüğünüz iki resim bunlara ait. Yalnız yapılışı esnasında yapılmaması gereken ne varsa yaptım, mutlaka olması gerekenleri de unuttum. Bunca dalgınlığa rağmen sonuçlar yine de çok iyiydi bence.
İlki Karışık Meyve Sulu Kek. Benim uydurmam. :) Geçen gün kekinin içine ne bulduysa dolduran Yasemin arkadaşımdan ilham aldım. Ama evde içine dolduracak birşey yoktu. Karışık meyve suyu vardı, ondan koydum, bir de kurutulmuş meyve şekerlemesi. Sonuç; süper süper süper!!! Özene bezene yaptığım tariflerden doğru dürüst bir netice alamıyorum, böyle yaptıklarım muhteşem oluyor. Bunu kesin deneyin derim ben.
Yalnız, en azından ilk 20 dakika fırının kapağının açılmaması gerekir kuralını unuttum, fırının kapağını açmakla kalmayıp, tuzlu hamuru kalıplara boşaltırken de açık tuttum, garipler tam kabaracakken hevesleri kursaklarında kaldı o yüzden. İkincisi; kalıpları yağlamayı unuttum! Böylelikle çekiştire sündüre zar zor ayırdım piştikten sonra kekleri yerinden. Sizinki hiç ayrılmayabilir, dikkat!
Yeşil Zeytinli Kek için Aslı'dan ilham almıştım ama, dilimli siyah zeytin olmadığını gördüm, içine peynir koymayı unuttum veeee yine kalıplarını yağlamayı unuttum. Nasıl?! :)


KARIŞIK MEYVE SULU KEK



Malzemeler:

1 yumurta
100 gr şeker
1/2 çay bardağı ayçiçek yağı
1/2 su bardağı karışık meyve suyu (Ben Dimes'inkini kullandım)
2 dolu çorba kaşığı meyve şekerlemesi
1 paket karbonat
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

Fırın 170 derece

Yapılış:

1. Şeker ve yumurtayı krema kıvamını alana dek çırpın.
2. Vanilya, meyve suyu ve yağı da çırpmayı kesmeden ekleyin.
3. Bu arada meyve şekerlemelerini sıcak suya koyup bekletin. Yumuşadıktan sonra çıkarıp iyice una bulayın.
4. Kek hamuruna karbonat ve elenmiş unu da ekleyip karıştırın. Hamuru sert yapmayın, biraz gevşekçe olsun ki kekler daha yumuşak olsun.
5. En son meyve şekerlemelerini de ekleyip, bir kaşıkla şöylece bir karıştırın. Önceden ısıtılmış fırında, ister tek bir büyük kalıpta, ister muffin kalıplarında pişirin.



YEŞİL ZEYTİNLİ KEK



Malzemeler:

1 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı ayçiçek yağı
3 dolu çorba kaşığı dilimlenmiş yeşil zeytin
1/2 demet ince kıyılmış maydanoz
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
Tuz
1 paket karbonat
Aldığı kadar un

Fırın 170 derece

Yapılış:

1. Yumurta, yoğurt ve yağı birlikte, tamamen pürüzsüz olana kadar çırpın.
2. Zeytin, maydanoz ve kırmızı biberi ekleyip yine karıştırın.
3. En son un ve karbonatı ekleyin. Hamurun kıvamı pek de cıvık olmasın, zeytinler sulanıp hamuru iyice yumuşatabilir sonradan çünkü.
4. Önceden ısıtılmış fırında pişirin. Üzerine benim gibi çörekotu veya susam serpebilirsiniz.

3 Yorum:

  • At 1/20/2006 10:23:00 ÖÖ, Blogger passive dedi ki;

    gökçenciiim ben de ne zaman tarife harfiyen uysam adam gibi bi şi yapamıyorum ..ama uydurunca böyle daha mı samimi mi oluyo nedir sonuçlar perfect di miii...doğaçlama mucizesi işte

     
  • At 1/20/2006 12:51:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Gökçen, ben de bu sabah simit alıp yedim işyerinde ama öğlene kadar senin dediğin gibi kıvrandım, aslında bende senin yapsam iyi olacak, ayrıca onca aksiliğe rağmen güzel olmalarına sevindim, ellerine sağlık.

     
  • At 1/30/2006 02:12:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    O Kara ki bizim keklerimizi yazılarına konu etti, öyle ünlü öyle güzide insanlarız işte! Seninkini bilmem de benim başım göğe ha erdi ha erecek Passivecim.
    Songül bunlar kolay tarifler, hepsini miksere koy karıştır cinsin, güzelliği burda. Onu ayrı çırp bunu erit şuna kat diye yormuyor insanı.

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa