Hasır Sepet

Cuma, Aralık 30, 2005

ÇİLEK REÇELLİ ÇİKOLATALI PASTA



Normale dönüyorum zamanla yavaş yavaş, ilk pastamı bile yaptım! :)
Bu sene tam 3 tane yılbaşı pastası hazırlıyorum, biri bize, biri canım arkadaşım Talat'a, biri de Uğurcumun annelerine. Ne zamandır, "Bir bahane olsa da şunları denesem" diye beklediğim tariflerimi de uygulayabiliyorum böylelikle. Bu Talat'a gidecek olan pasta.
Tarifleri okuyunca ilk aklıma gelen, "Bunların bir dilimi kaç kaloridir ki acaba?" oldu. Üşenmedim, besinlerin kalori değerleri tablolarından bakarak hesapladım, bu yazdığım pastanın kalorisi, sıkı durun, 5100! Evet, evet 5100! Yani 10 porsiyon olarak hesap etseniz, bir tek dilim pasta yiyerek 510 kalori almış oluyorsunuz. Yeni yılla birlikte gelen yeni kalorileriniz de hayırlı olsun Talat Hanım!:)
Fotoğraflarını elimden geldiğince güzel çekeyim diyordum, uğraşmak istemedi canım sonra. Çevresi aslen beyaz noktalı siyah çikolatayla kaplıydı, ben beyaz çikolatayı eritmeyi beceremedim, düz siyah oldu neredeyse, Becerip yapanın ellerine sağlık:)
Huzurlarınızda çilek reçelli çikolatalı pastaa!!

NOT:Keki yaparken "acaba kuru mu olur ki?" diye düşünmüştüm doğruymuş. Kek durdukça biraz kurumuş, haberi Talat'tan aldım. Bunun için kremasını sürmeden süt, şekerli nescafe, portakal suyu, suladırılmış reçel gibi birşeyler ıslatmak daha iyi olur.

ÇİLEK REÇELLİ ÇİKOLATALI PASTA

Malzemeler:

125 gr margarin
125 gr pudra şekeri
1 çay kaşığı vanilya
2 yumurta
160 gr çilek reçeli
40 gr sade kekun
125 gr un
1 çay kaşığı karbonat
60 gr kakao
185 ml süt
ÜST KAPLAMA İÇİN:
150 gr beyaz çikolata
125 gr margarin
80 ml krema
ÇEVRESİ İÇİN:
40 gr beyaz çikolata
80 gr bitter çikolata

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Fırını ısıtın. 20 cm lik kelepçeli bir kalıbı yağlayıp dibine pişrme kağıdı serip unlayın. Kullanma zamanı gelene kadar buzdolabında bekletin.
2. Margarin, şeker ve vanilyayı, çok çok iyi, krema kıvamına gelene kadar çırpın.
3. Yumurtaları teker teker ve her birini ekledikten sonra çok iyi çırparak karışıma yedirin.
4. Reçeli de ekleyin ve iyice karıştırın.
5. Unlar, karbonat ve kakaoyu birlikte eleyin.
6. Yumurtalı karışıma sütle dönüşümlü olarak unları ekleyin. Bu aşamada mikser değil metal bir kaşık kullanarak karıştırın.
7. Önceden ısıtılmış fırında 45 dakika pişirin. 5 dakika kalıbında soğuttuktan sonra ters olarak kalıbından çıkarıp tamamen soğumasını bekleyin.
8. Bu arada, üst kaplama için, tüm malzemeleri benmari usulü eritip bir kenarda soğumaya bırakın.
9. Çevre için, kekinizin çevresini dolanacak en ve boyda bir parça pişirme kağıdı şeridi kesin. Beyaz çikolatanızı benmari usulü eritip, bu şeridin üzerine damlalar kondurun ve buzlukta dondurun. Üzerine yine benmari usulüyle erittiğiniz bitter çikolatayı sürün.
10. Tamamen soğumuş olan kekinizin üzerine üst kaplama malzemesini dökün. Çevre için hazırladığınız kağıdı çikolatanın donmasına izin vermeden, çabucak pastanızın çevresine sarın ve buzdolabına kaldırın.
11. Çevre çikolatası donduktan sonra kağıt şeridi yavaşça kaldırın, pastanızın üzerine bolca kakao eleyin, üzerini ister sade bırakın isterseniz dilediğiniz gibi süsleyin.

2 Yorum:

  • At 12/30/2005 08:08:00 ÖS, Blogger ZeYNeP dedi ki;

    Ellerinize saglık,
    zahmetli ve güzel bir pasta olmus,

    İyi seneler,
    Figen

     
  • At 12/30/2005 08:57:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Pasta çok güzel görünüyor.Yılbaşı için gösterişli ama kenar çikolataları haricinde kolay bir pasta gibi.Ellerine sağlık.
    Mutlu yıllar

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa