Hasır Sepet

Salı, Kasım 22, 2005

HARRY POTTER ve ÖLÜ GELİN

Cumartesi akşamı en sonunda Harry Potter ve Ateş Kadehi'ne gidebildim. Profilo Alışveriş Merkezi'ndeki AFM'de, Salon 5 te seyrettim. Bu ayrıntıyı veriyorum ki siz o salona gitmeyin, ses düzeni bir felaket. Kulaklarıma pamuk tıkalı oturdum bütün film boyunca ve ses düzeyi ancak o zaman normale indi. Diğer salonlarda böyle bir problem yok, o salonda ne var bilemiyorum, daha önce de aynı salonda bir film izlemiştim, yine aynı şey olmuştu.
Bir film eleştirmeni değilim, o yüzden kendi zevkime göre yazacağım. Bence kitabı kırpa kırpa kuşa çevirmişler. Biliyorum, tamamını alsalar herhalde 5 saatlik bir film olurdu ama gönlüm yine de öyle olmasından yana. İzlerken, kitabın aslı gibi çekseler, sinemalarda kısa hali, DVD de de uzun hali yer alsa, diye düşündüm. Tabii maliyeti de düşünmek lazım.
Kitabın en sihirsel bölümleri ön plana çıkarılmıştı. Sahneler inanılmaz etkileyici, Beauxbatons ve Durmstrang'dan gelen öğrencilerin salona girişleri, Harry'nin ejderhayla altın yumurta için mücadelesi, Ron ve Hermione'yi su altından kurtarışı, İrlanda-Bulgaristan maçı tek kelimeyle muhteşem. Ben bir de Durmstrang gemisinin gölden çıkışına bayıldım.



Kesilmesine en çok bozulduğum bölümse, garibim Dobby'e ait olan galsamotu bulma işinin şerefini Neville'e vermeleri. Keşke o bölüm orjinaline uysaydı, Dobby bu iş için hırsızlık bile yapmıştı çünkü.
Son söz olarak diyebilirim ki, kesinlikle görmelisiniz! Harry Potter serisini sevseniz de sevmeseniz de, okusanız da okumasanız da kesinlikle!




İkinci ağzımın suyunun aktığı film ise Ölü Gelin. Şu an sadece Karaköy İstanbul Modern'de oynuyor. Son yıllarda animasyon tekniğiyle yapılan filmler ne kadar arttı değil mi? Bu türü seven de var sevmeyen de, ben kesinlikle sevenlerin tarafındayım. Şu linkten filmle ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz. Ben aynı adresten fragmanını da izledim. Gidip gördükten sonra daha ayrıntılı bir şeyler yazılabilir. Yasemin gitmiş en son, bugün söyledi, çok güzel olduğunu düşünüyor.
Siz hangi filmlere gittiniz son zamanlarda ve hangilerini tavsiye edersiniz?

Karaköy İstanbul Modern - 334 73 00 - Seanslar: 16:30 - 20:00

1 Yorum:

  • At 11/22/2005 07:16:00 ÖS, Blogger passive dedi ki;

    ölü gelin güzel, gidin görün.victor şirin bi karakter (sesi coni dep)ölü gelinle piyano çalış sahnesi çok hoşş..ben bi ara dalmışım filmi izlerken ama tamamen açlıktandı.. kısa bi filmdi ayrıcaa...başka fikrim de yok sanırım

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa