Hasır Sepet

Salı, Kasım 01, 2005

LİMONLU KURABİYELER

Profilo Alışveriş Merkezi, hem evime çok yakın olduğu hem de çok uzun zamandır bildiğim için çok rahatlıkla ve çok sık gittiğim bir yer. Diğer alışveriş merkezlerine kıyasla bana çok daha sıcak ve sempatik geliyor. Eskiden aşırı yoğunluk olurdu, özellikle de haftasonları. Şimdi Cevahir açıldı da bu yoğunluk biraz azaldı. İnsan bir yeri kafasında "kendine ait" olarak benimseyip etiketlediğinde, dışarıdakilerden de böyle kıskanıyor işte. :)
Profilonun zemin katında bir kafe var, Cafe Des Arts. Burası da benim gitmekten hoşlandığım yerlerden biri. En hoş yanlarından biri de, kahvenizle birlikte gelen, tabağın yanına konulmuş, iki adet minicik, kıtır kıtır kurabiye. Daha şık kafelerde çoğunlukla vardır bu uygulama belki, bilemiyorum ama ben burasını bildiğim için söylüyorum.
İşte konumuz bu, kurabiyeler :) Son zamanlarda sürekli kurabiye tarifleri deniyorum, istediğim özellikler, minik olsunlar, dekoratif olsunlar, kolay olsunlar ve en önemlisi çok lezzetli olsunlar. Geçen gün bir tanesini daha yazmıştım, sonucunu beğenmediğim için yazmadıklarım da var. Asıl tutturmaya çalıştığım lezzet Cafe Des Arts'daki miniklerin lezzeti. Bu kurabiye işte onlara çok yakın.
Bu bayram yaşımızın küçük olması sebebiyle bize ne gelen ne de giden olacak, seferi halde olanlar bizler olacağız. Ama size gelenlere, hele de tatlı yemekten fenalık geçirmiş olanlara, bir kupa kahve veya çay eşliğinde bu kurabiyeciklerden sunabilirsiniz, hem değişik hem hoş bir ikram olur.
Tepsiye sıkma esnasında, krema sıkma torbam elimde patladı, artık nasıl sıktıysam. :) Kalan hamuru bir kağıt külahın içine doldurarak sıkmaya çalıştım, o yüzden biraz yamru yumru oldular. Bir de böyle kritik pişme süreleri olan kurabiyelerde her seferinde diyorum ki kendi kendime, "Gökçen sakın mutfaktan ayrılma, gözünü fırına dik otur, zaten 10 dakika, sonra unutursun". Hemen akabinde de kalkıyorum, bilgisayarın başına oturuyorum, bir işi halletmeye çalışıyorum evin içinde ve daima hafifçe yakıyorum. Diyeceksiniz ki, al kardeşim bir mutfak saati, kur ötsün, gel sen de geri. Ben de derim ki, doğru haklısınız!:)
Bir denemenizi öneririm, ben çok beğendim çünkü.
Aşağıdaki ölçülerle ben 12 tane minicik kurabiye çıkardım. Orjinal ölçüler bunun 4 katı idi.

LİMONLU KURABİYE

Malzemeler:

50 gr. margarin-tereyağ
15 gr. pudra şekeri
50 gr. un
1 çay kaşığı çok ince rendelenmiş limon kabuğu
Minik bir tutam tuz
30 gr. bitter çikolata

Fırın 200 derece

Yapılış:

1. Oda sıcaklığındaki margarini pudra şekeriyle birlikte krema halini alana kadar çırpın.
2. Diğer malzemeleri de ekleyip yumuşak bir hamur yapın ve streç filmle sarıp bir saat buzdolabında bekletin.
3. Sıkma torbasına doldurun, minicik sivri uçlu tepecikler halinde pişirme kağıdı kaplanmış tepsinize sıkın.
4. Önceden ısıtılmış fırında 5-8 dakika kadar pişirin.
5. Kurabiyeler soğurken çikolatayı benmari usulü eritin. Her bir kurabiyenin tepesini çikolataya batırın.

3 Yorum:

  • At 12/22/2005 02:17:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    bunlar çok şirin görünüyorlar.evet eskiden bakırköy carousel'in altındada ok şık bir cafe vardı.cafe renoir.oradada kahvelerimizle birlikte minik kurabiyeler gelirdi.bol miktarda yapıp evde bulundurmak lazım.ama misafirler için kendimiz için değil:))
    ellerine sağlık gökçen

     
  • At 1/29/2007 07:07:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    ama tabakta 11 tane var dayanamadin fotograftan once hemen yedin di mi gokcen ?:) bende de oyle olur da.. bloguna bugun rastladim, ellerine saglik hersey cok guzel, devamini bekliyorum..
    sevgilerle
    elif

     
  • At 8/08/2007 03:31:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    ayyy coq coq gusel gozukuolar ya bunnar zaten bende denıom bu aralar böle kurabıeler coqda gusel oluo walla yaw:)
    bunuda az sonra denıcem yasdıınıs ıcn coq tesekkurler böle daha coq kurabıelerın tarıfını yasın gökşen hanm ya:)

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa