Hasır Sepet

Cumartesi, Ekim 29, 2005

EDİRNE'NİN MEYVE SABUNLARI


Daha önce Edirne'nin ünlü meyve sabunlarını duyanlarınız vardır eminim. Bu zamana kadar neden yazmadım bilemiyorum.
Benim çocukluğumda yanan eski Alipaşa çarşısında bu sabunlar satılırdı. Ama renkleri şimdiki kadar canlı, görüntüleri bunca duru değildi. Son birkaç yıldır, yine yoğunlukla Alipaşa Çarşısında olmak üzere satıldıklarını görüyorum. Bir Edirne'li ve Edirnesever olarak benim evimde bulunması da kaçınılmaz elbette.
Arada bir üzerlerini çiçekler için kullanılan su püskürtücüsüyle ıslatıyorum, böylelikle özellikle üzümler yeni yıkanmış gibi gözüküyorlar.
Bu sabunlar yeni moda olan bir şey değil, ta Osmanlıya dayanıyorlar. Aynalı süpürgeler, Edirnekârî ve meyve sabunları bizim karakteristiklerimiz aslında. Onların yapılış sebepleri de çok ilginç ve hoş, Trakya kadınları hem süsleriyle hem güzellikleriyle ünlü imişler. Bunu muhafaza edebilmek için de evi süpürürken kullandıkları el süpürgelerine bile minik aynalar takarlarmış ki, her an nasıl gözüktüklerini kontrol edebilsinler. Başka yörelerde de aynalı süpürge yapıldığını duymuştum, örneğin Kilis'te.
Meyve sabunlarının çok güzel başka resimleri için burayı, yapılışını öğrenmek için burayı, aynalı süpürgeler için burayı ziyaret edebilirsiniz. Meyve sabunlarını alabilmek için ise ya yolunuzu Edirne'ye düşüreceksiniz, yada şuradan sipariş vereceksiniz.
Sizin de kendi yörenizle ilgili bildikleriniz varsa mailimden bana ulaştırabilirsiniz. Onları da yazmak isterim. Ben bu el emeği göz nuru şeyleri çok seviyorum çünkü.

4 Yorum:

  • At 12/07/2005 10:15:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    selam. benim eşim Edirne de okumuş. bizde şimdi Çorluda oturuyoruz. yıllar sonra okuduğu yerlere gitttik kaldığı yeri evsahibini ziyaret ettik minik oğlum çok sevdi Edirne'yi. babam Edirne ye götürsün der arasıra.:)
    ikinci defa gidişimde o meyvelerden hem kendime hem kardeş ve arkadaşıma aldım. çok beğendim bende. ellerine sağlık yapanların.
    ha birde kırkpınar güreşlerine diye geldik ama girmedik çok pahalı geldi biletler :( daha çok gezdik. şükrü paşa anıtı çok etkiledi beni..
    sevgiler..
    blogunuzu takip edeceğim.
    http://www.blogcu.com/kartopum/

     
  • At 12/15/2006 05:47:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    merhabalar

    meyve sabunları hakkında bir site önermek istiyorum: http://www.meyvesabunu.com

     
  • At 10/06/2007 05:43:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Ben de bir Edirneli olarak meyve sabunlarını , aynalı süpürgeyi çok iyi bilirim.Edirne ye her gidişimde hem kendime hem arkadaşlarıma alıyorum

     
  • At 11/28/2007 11:18:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    http://www.ortakoypazari.com/index.php adlı sitenin sahibiyim.Sizi ve ürünlerinizi sitemizde görmek bize onur vericektir... Ortaklık sistemimiz de mevcuttur.
    Her pazar İstanbul Ortaköy de kurulan Ortaköy Pazarı el işinden daha fazla kategoriyle artık sanal alemde...
    Türk kadını el işini çok sever..Birbirinden güzel el emeği ürünleri yapar...Fakat bu ürünleri satma imkanını yeteri kadar bulamadığı için el işi sadece kendisi için bir hobi olarak kalmaktadır...
    Biz bu el emeği göz nuru ürünlerin satılarak türk ekonomisine kazandırılmasını istiyoruz...Bu amaçla çağımızın iletişim mucizesi interneti kullanmaya karar verdik.Herkesin bildiği meşhur El İşi Diyarı Ortaköy Pazarını yepyeni bir yüzle el işinden daha fazla kategoriyle ama el işi ana merkezli olmak üzere sanal ortama taşıdık.El işini çok seven Türk kadını; artık yaptığı el emeği göz nuru ürünlerini ücretsiz olarak sergiliyebileceği bir ticari platforma kavuştu...

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa