Hasır Sepet

Cuma, Kasım 11, 2005

ELMA-HAVUÇ KEKİ



Yine fi tarihinde yabancı bir siteden aldığım bir tarif. Evdeki, çok ekşi çıktığı için yiyemediğim elmaları, kurumaya başlamış havuçları görünce yapmanın zamanıdır diye düşündüm.
Orjinalinde ölçüler öyle büyük ki ben ancak 1/3 üne cesaret edebildim. Ki bu ölçüyle de bildiğimiz kek ebatlarında oldu, onların yaptığı ölçüyle kim yiyor bilmem. Bir yerlerde zaten Amerikan porsiyonlarının bizimkilere göre gayet büyük olduğunu duymuştum, belki sebebi budur. Amerikada yaşayan arkadaşlar belki gerçekten böyle olup olmadığı konusunda bizi bigilendirebilir.
Asıl tarifte 375 gr (!!) katı yağ vardı ben 1/3 üne düşürünce 125 gr sıvı yağ koydum ama bence yine de yağlıydı, bir daha yaptığımda 75-100 gr a düşüreceğim. Çok lezzetliydi gerçi ama bunca yağ da iyi bir şey değil. Cevizi fındıkla, kuru üzümü damla çikolatayla değiştirdim, evde yoktular çünkü. Aslında tarifin hemen hiçbir şeyine uymamışım değil mi? :)
Ben size benim yaptığım ölçüleri ve malzemeleri veriyorum, isteyen olursa orjinal halini de yollayabilirim. Ben bu keki gerçekten çok beğendim çünkü.

ELMA HAVUÇ KEKİ

Malzemeler:

1 yumurta
93 gr şeker
125 gr sıvı yağ
1 paket vanilya
75 gr un
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tarçın
1 yeşil elma rendesi
1 havuç rendesi
1 avuç kırılmış fındık
1 avuç damla çikolata

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Yumurta, vanilya ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çok iyi çırpın.
2. Çırpmayı kesmeden yağı incecik akıtarak ekleyin.
3. Un, kabartma tozu, karbonat, tuz ve tarçını birlikte eleyin.
4. Yumurtalı karışıma ekleyip karıştırın.
5. En son fındık, elma ve havuç rendesi ile damla çikolatayı da koyup karıştırın.
6. Önceden ısıtılmış fırında 40 dakika kadar pişirin.

4 Yorum:

  • At 2/03/2006 11:52:00 ÖÖ, Anonymous Adsız dedi ki;

    Çok güzel görünüyor elinize sağlık.Bu kek biraz ıslak gibi mi oluyor? Çünkü biraz nemli bir kek tarifine ihtiyacım var da.

     
  • At 2/05/2006 03:39:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Evet, kuru bildiğimiz kek gibi değil, biraz daha ıslak Fatma.

     
  • At 3/10/2006 11:28:00 ÖÖ, Anonymous Adsız dedi ki;

    Tek kelimeyle süper oldu. Herkes bayıldı. Tarifler için tekrar teşekkürler.

     
  • At 4/16/2007 01:50:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    MeRHaBa;SuaNDa WeRDiGiNiZ TaRiFi uYGuLaDıM aMa KaLıP oLaRaK MuFFiN KaLıPLaRıNDaN KuLLaNDıM CuNKu oGLuM DaHa RaHaT YıYeBıLıYoR ToP KeK KıWaMıNDa oLuNCa:)
    FıRıNDaN MiS GiBi KoKuLaR GeLıYoR,SüPeRDe KaBaRMıS uMaRıM LeZZeTıDe KoKuSu GıBıDıR.BıRaS SoGuYuNCa DeNeYıP oNuDa BıLDıRıRıM.TaRıF iÇiN TeSeKKuRLeR.DeNeYıN MuTLaKa HeRKeSe aFıYeT oLSuN.

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa