Hasır Sepet

Cuma, Kasım 18, 2005

VİYANA USULÜ YULAFLI DANA SCHNITZEL



Annemlerin eskiden aldığı iki Sana Mutfağından kitabının biri et yemekleri diğeri de tencere yemekleri ile ilgili. Tencere yemekleriyle ilgili olanı bulamıyorum ama bu evimde. Oradan daha önce de Avcı Soslu Biftek yemeğini denemiştim. Bu ikinci tarif.
Yine yağda kızartma ve yine ben yemedim. Ama 6 parça bifteğin 4 ünü Uğur yedi. Bu da beğenildiğini gösterir herhalde. :)
Tarifin ismi kitapta böyle geçiyordu, aynen orada geçtiği gibi tarifi yazıyorum. Sana mutfağı'nın sitesine de baktım belki bu tarif orada vardır da link veririm diye ama yok.


VİYANA USULÜ YULAFLI DANA SCHNITZEL

Malzemeler:

6x150 gr dana biftek (dövülerek inceltilmiş)
5 çorba kaşığı un
Tuz, taze çekilmiş karabiber
2 yumurtanın akı
75 gr kahvaltılık yulaf ezmesi
Kızartmak için sıvıyağ

Yapılış:

1. Un, tuz ve biberi birlikte geniş bir kaba eleyin.
2. Yumurta aklarını bir kaşık suyla birlikte çırpın.
3. Başka bir geniş kaba da yulaf ezmesini yayın.
4. Etleri sırasıyla una, yumurta akına ve yulaf ezmesine batırın.
5. Yağı iyice kızdırın, biftekleri arkalı önlü 7-8 er dakika kızartın.