Hasır Sepet

Çarşamba, Kasım 30, 2005

AYVA-KUŞÜZÜMÜ-LİMON



Bu tarifin kaynağı burası. :)
Evinizde içi hem hafif kahverengimsi hem de lif lif çıktığı için bir köşede bekleyen ayvalarınız varsa, onları birşeylerin içine katarak yenir hale getirmenin tam zamanı.
Bunun için önce bilgisayar başına oturursunuz, tarif ararsınız, yabancı sitelerdeki tariflerin içinde envai çeşit alengirli malzeme olduğundan, normal bir insanın evinde de bu alengirli malzemeler her an bulunmadığından, bir türlü bir tarife karar kılamazsınız. Bu durumda içinizden gelen "Gökçen, kızım, UYDUR!" emrine boyun eğmek durumunda kalırsınız.
İlk yapılacak iş, gözünüzü tavana dikip koltukta kaykılarak, ayvayla ne yakışacağını düşünmektir. Muhtemelen bulamayacaksınız, ben gibi :) O zaman hızlı adımlarla mutfağa gidip fırını yakmanızı öneririm. Gerisi zaten kolay. :)
Tam ağzınız kulaklarınızda, onu buna katıp iyice çırparken erken gelen Uğurcuğunuz(Ahmetciğiniz, Mehmetciğiniz, Cancığınız) sizi basıp, aslen bunları o yesin diye yapmadığınızı, sadece yemek pişirme zevkinizi tatmin etmeye çalıştığınızı söyleyebilir, aldırmayın. Neticede kekleri hep onlar yer. Ayrıca, içinde ne olduğu belli olmayan, yağlı ötesi, süngerimsi pastane poğaçalarındansa bunları yesinler fikrine sahibim ben. Fikir benim olduğundan mı bilmem, çok da beğeniyorum. :)
Ablama gönderdim az önce resmini, "tarifini yaz" dedi, aslen başka tarif eklemeyi düşünüyordum ama bu çılgıncasına ısrar karşısında elim kolum bağlandı.
Yakında arşivler sayfasındaki listeyi yıldızlandırmayı düşünüyorum, en güzel 5 en kötü 1 yıldız olmak üzere. Bu tarif bence tam 5 yıldızı hakediyor. Denemenizi şiddetle öneririm.
Bu ölçülerle 5 tane topkekiniz olacak, kalıp büyüklüğüne bağlı olmak üzere. İkisini akşam çayla yersiniz, kalan üçünü de eşinize kahvaltıda yedirdiniz mi tamamdıırr.

AYVALI KUŞÜZÜMLÜ KEK

Malzemeler:

1 yumurta
100 gr toz şeker
Bir dolu avuç kuş üzümü
1/2 büyük ayva (soyulmuş ve rendelenmiş)
1/2 çay bardağı sıvı yağ (Ben hep ayçiçek yağı kullanıyorum)
2 yemek kaşığı limon suyu
1 paket vanilya
1 paket karbonat
Aldığı kadar un (yaklaşık 150 gr)

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Kuşüzümünü sıcak suya koyun ve bekletin ki şişsin ve yumuşasınlar.
2. Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar iyice çırpın.
3. Çırpmaya devam ederken, incecik akıtarak yağı da ekleyin.
4. Suyunu süzüp una buladığınız kuş üzümlerini, ayva rendesini ve limon suyunu da ekleyip karıştırın.
5. Birlikte elediğiniz, un, karbonat ve vanilyayı da koyun, malzemeyi perişan etmeden çırpıp, yağlanıp unlanmış topkek kalıplarına dökün. Önceden ısıtılmış fırında pişirin.

2 Yorum:

  • At 11/30/2005 11:30:00 ÖS, Blogger ZeYNeP dedi ki;

    Merhaba
    Kus uzumunu kekde hic denememistim iyi bir fikir, ayva rendesi ile kekde cok guzel, kekde harika gorunuyor, eline saglik,

    bende benim Zipzip icin yapayim.

    zeynep

     
  • At 7/31/2006 02:19:00 ÖÖ, Anonymous Adsız dedi ki;

    Hi Fellow! I was just searching blogs,and I found yours! I like it!
    If you have a moment, please visit my yahoo ant spyware site.
    Good luck!

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa