Hasır Sepet

Perşembe, Kasım 24, 2005

KUŞ YUVASI KURABİYESİ



Bu tarifin asıl kaynağı şurası. Geçen hafta geleceğini iddia eden ama gelmeyen bir misafirim için tarif ararken buldum. Şekil itibariyle inanılmaz güzeller. Ama benim kurabiyelerimin görüntüsü, orjinaline pek de benzemedi. Malzeme alışverişine çıktığımda, yumurta olarak kullanacağım draje çikolataları almayı unuttum, yuvanın kenarları için de taze hindistancevizi alıp rendelemek gerekiyordu ama markette yoktu, ben de daha fazla aramadan elimdeki incecik rendelenmiş hindistanceviziyle yaptım. Bu yüzden de asıl görüntüyü pek de yakalayabilmiş değilim. Bir de yarım ölçüyle yaptım, 20 civarı kurabiyem oldu. Buraya orjinal ölçüleri yazıyorum.
Hamur açmaktan ve tek tek onları kesmekten çok sıkılıyorum, o yüzden ben hamuru buzdolabına bir silindir yapıp koydum, çıkarınca da bıçakla yuvarlak dilimler kestim.
Bunlar da yardımcı olabilecek ölçüler, margarinlerin üzerinde her 50 gr için bir işaret var zaten, 1 yemek kaşığı şeker 15 gr, un 8 gr, kakao 8 gr. Her biri silme kaşık ölçüleri.

KUŞ YUVASI KURABİYESİ

Malzemeler:

200 gr tuzsuz tereyağ-oda sıcaklığında
130 gr şeker
175 gr un
1/4 çay kaşığı tuz
50 gr kakao
180 gr yarı tatlı çikolata (ben bitter çikolata kullandım)
200 gr krema
1 çay kaşığı hazır granül kahve
1 paket krema sertleştiricisi
200 gr iri rendelenmiş hindistancevizi
Beyaz çikolatalı drajeler

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Tereyağ ve şekeri çok iyi çırpın.
2. Bir kaba un, kakao ve tuzu birlikte eleyin. Daha sonra iki karışımı mikserin düşük hızında 2 dakika kadar karıştırın.
3. Streç filme sarıp 30 dakika buzdolabında bekletin.
4. Hamuru açın ve yuvarlak kalıplarla 24 tane kurabiye kesin.
5. Kestiğiniz kurabiyeleri 20 dakika kadar daha buzdolabında bekletin.
6. Önceden ısıtılmış fırında 14 dakika kadar pişirin.
7. Bu arada krema, çikolata ve kahveyi bir sos kabında benmari usulü eritin.
8. Krema sertleştiriciyi ekleyerek katı kıvama gelene kadar çırpıp, kurabiyeler pişip soğuyana kadar buzdolabında bekletin.
9. Kremayı bir kağıt külaha doldurun, kurabiyelerin çevresi boyunca bir hat oluşturacak biçimde üzerlerine sıkın.
10. En üste de bolca hindistancevizi serpin. HEr bir kurabiyenin ortasındaki oyuğa draje yumurtalarınızdan bir iki tane koyun.

2 Yorum:

  • At 11/24/2005 07:59:00 ÖS, Blogger ZeYNeP dedi ki;

    Cok guzel olmus eline saglik, bende gormustum Martha'nin sayfasinda, ozel bir gunde cocuklara yapayim diye dusunmustum, paylastigin icin tesekkurler.

    Zeynep

     
  • At 11/29/2005 05:19:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    evt gerçekten çok hoş olmuş.hindistan cevizi kısmı sorun değil ama yumurtalar gerçekten çok parlak fikir.
    blogcu.com/mbemine

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa