Hasır Sepet

Perşembe, Aralık 08, 2005

ŞEKER ÇİZGİLİ ÇUBUKLAR



Martha Stewart'ın sitesinden aldığım bir tarif bu, tam linkini hatırlamıyorum hiç.
Yeni yıl geliyor, yılın en ama en güzel zamanı bence. Üzerimdeki ataleti atamadığım için daha ne süs bakmaya, ne ağacı çıkarmaya kuvvet buldum kendimde. Bu haftasonu mutlaka yapacağım ama. Koçtaş'ın kataloğuna bakarken çok cici süsler gördüm geçenlerde. İlk hedef Cevahirdeki Koçtaş'a gitmek.
Bu kurabiyeleri dün MSN Messenger'da ablam ve Aslıyla muhabbet ederken yaptım. Ablacım benim için çevirisini yapmıştı daha önce. Yapımı çok kolay görüntü de çok sevimli, ben yılbaşı gecesine de yapacağım. Hele çocuklar için yemesi çok eğlenceli olabilir.
Yapımı dediğim gibi kolay ama iki iki pişirdiğiniz için başından çok kısa sürelerle ayrılabiliyorsunuz. Ama pişme süresi de 6 dakika zaten :)
Yeniyıl kurabiyeleri yapım eylemim sürecek. :) Değişik şekilli güzel şeyler arıyorum, yaptıkça buraya yazarım.
Evimi süsleyemedim henüz ama sitemi süsledim yılbaşı için. Yılbaşı sepeti ve artalan yaptım kendime :). Bir sürü artalan resmim vardı yılbaşı temalı ama koyduğumda birşeye benzemediler, fazla karman çorman bir görünüm oldu. Ben de hem daha sade hem daha güzel olduğundan bunu seçtim. Bir de çiçeklim var aklımda kalan, biraz bu artalanla gezeyim, sonra da onu koyacağım. Yılbaşı için ise tepedeki bannerı değiştirerek hevesimi körelteceğim çaresiz :)
Ben bütün ölçüleri 4 e bölerek yaptım, deneme amaçlı olduğu için, 6 tane çubuğum oldu.
Şimdi huzurlarınızda şeker çubuklarrrr!!!

ŞEKER ÇİZGİLİ ÇUBUKLAR

Malzemeler:

8 adet büyük yumurtanın beyazı
400 gr şeker
200 gr un
1 çimdik tuz
150 gr tuzsuz tereyağı, eritilmiş ve soğutulmuş
160 gr krema
1 çay kaşığı saf vanilya ekstresi
Kırmızı gıda boyası

Fırın 200 derece

Yapılış:


1. Fırını önceden 200 ºC ye ısıtın. Yumurta beyazlarını ve şekeri köpük köpük olana kadar orta hızda mikserin yumurta çırpıcıları ile çırpın. Hızı düşüğe getirin. Un ve tuzu ekleyin, sadece karışıncaya kadar çırpın. Sonra tereyağını, kremayı ve vanilyayı ekleyip karışıncaya kadar çırpın.
2. Hamurun 1 fincan kadarını küçük bir kaseye ayırın. Ayrılan bu hamura istediğiniz renge ulaşıncaya kadar kırmızı gıda boyasını ekleyip karıştırın. Renkli hamuru bir hamur sıkma torbasına koyun. Ucuna düz yuvarlak uç takın. Hamur torbasının üst kısmını kapatın.
3. Pişirme kağıdı ile kaplanmış bir pişirme kağıdının üzerine tercihan bir kalıp yardımıyla 8x16 cm ebadında bir dikdörgen çizin. Renksiz hamurdan dolu dolu bir servis kaşığı kadarını dikdörtgenin içine koyun ve küçük bir spatula ile yayın. Tekrar dikdörtgenler yapın ve doldurun. Her bir hamur dikdörtgeninin üzerine çaprazlama renkli çizgiler yapın. Kurabiyeleri soluk bir altın rengi alana kadar 6-8 dakika arası pişirin.
4. Fırından çıkarır çıkarmaz hemen kenarlarını bir spatula ile kaldırın ve kurabiyeyi ters çevirin. Uzun kenardan başlayarak kurabiyeyi çubuk şeklinde bir rulo yapın. Ek yeri aşağı gelecek şekilde temiz tezgahın üzerine koyun, soğumaya bırakın. Aynı işlemi diğer kurabiye ile tekrarlayın.
5. Bir seferde 2 ya da 3 kurabiye yapacak şekilde (soğuyup katılaşmaması için ) boyama ve pişirme işlemlerini tekrarlayın. Kurabiyeler aralarına parşömen kağıdı koyularak hava almayan kaplarda oda sıcaklığında 1 haftaya kadar saklanabilir.

1 Yorum:

  • At 12/08/2005 03:01:00 ÖS, Blogger Tijen dedi ki;

    çok eglenceli görünüyorlar gökçen'cigim..
    ellerine saglik!
    insanin isi gücü birakip bunlarla eglenesi geliyor degil mi?
    tijen

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa