Hasır Sepet

Çarşamba, Aralık 07, 2005

HURMALI KEK




Bu tarif yeni değil, herhalde yapalı iki aydan fazla olmuştur. Resimlerin arasında unutulup gitmiş.
Ben bunu yaptığımda "şekeri fazla kaçtı" diye düşündüğümü hatırlıyorum, bir de esmer şekerle yapılıyor, belki de ondandır. Esmer şekerde daha yoğun bir lezzet var gibi, yakıcı bir tatlılık adeta. Ben esmer şeker kullanımını pek tercih etmiyorum bu yüzden açıkçası. Ama onu sevenin de beyaz şekeri tercih etmediğini de biliyorum.
Tarifin 5. adımını ben hiç uygulamadım, ne altına ne üzerine şeker koydum, o haliyle bile fazla tatlıydı.
Üzerinden çok zaman geçtiği için tarifin kaynağını hatırlamıyorum, yabancı bir siteden ama kimbilir neresi :)
Kolay gelsin!

HURMALI KEK

Malzemeler:

60 gr tuzsuz tereyağ veya margarin
150 gr un
5 gr karbonat
5 gr kabartma tozu
Bir tutam tuz
Bir tutam kakule
300 gr çekirdekleri çıkarılarak püre yapılmış hurma
500 ml kaynar su
200 gr esmer şeker
1 büyük yumurta
200 gr kırılmış ceviz içi
5 gr vanilya
Güveçler için ekstra şeker

Fırın 175 derece

Yapılış:

1. Büyük bir kek kalıbını veya benim yaptığım gibi minik güveçlerin altlarına pişirme kağıdı kaplayıp, kağıtlarla birlikte yağlayıp unlayın.
2. Bir kapta un, karbonat, kabartma tozu, tuz ve kakuleyi karıştırıp, birlikte eleyin.
3. Başka bir kapta hurma püresini, 375 ml kaynar suyu ve yağı birkaç dakika karıştırın. Şeker, yumurta ve vanilyayı da ekleyin. Tekrar karıştırın.
4. Diğer kaptaki kuru malzemeleri ve ceviz içine de ekleyip karıştırın.
5. Her bir güvecin içine 2 kaşık şeker koyun, üzerine hamuru, en üste de 2 kaşık daha şeker ve 2 çorba kaşığı da kaynar su koyun.
6. Önceden ısıtılmış fırında 30-35 dakika kadar pişirin. Üzerine pudra şekeri, krema veya dondurma koyarak servis edebilirsiniz.