Hasır Sepet

Pazartesi, Ocak 02, 2006

ÇİKOLATALI YOĞURTLU PASTA



Bu da ikinci yılbaşı pastası. İkisinin de tadına bakmadım , o yüzden nasıl olduklarını bilemiyorum. GÖrüntüyü sunabiliyorum sadece.
Ben bu pasta süslemesini çok sevdim, sade ve zarif. Bundan sonrakilerde sıklıkla kullanabilirim sanırım. Minenin süslemesi de biraz bunu andırıyor.
Beyaz çikolata olarak ben Milka kullandım ama sanırım eritmeye uygun değil, bir tuhaf oldular, topak topak. Bir önceki pastanın beyaz noktalarında da dağılıp gitmişlerdi. Başka bir marka kullanmak bu anlamda daha akıllıca.

ÇİKOLATALI YOĞURTLU PASTA

Malzemeler:

125 gr margarin
125 gr sade kekun
40 gr un
30 gr kakao
310 gr pudra şekeri
2 yumurta
125 gr yoğurt
125 ml su
250 ml süt kreması
1 çay kaşığı karbonat

ÜSTÜ İÇİN:
175 gr beyaz çikolata
60 ml krema
60 gr bitter çikolata
Bir kaşık pudra şekeri

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Fırını ısıtın, 23 cm lik kelepçeli bir kalıbı yağlayıp unlayın ve içine pişirme kağıdı serin.
2. Margarin ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çok iyi çırpın.
3. Yumurtaları teker teker, her birini çok iyi çırparak karıştırın.
4. Unlar, karbonat ve kakaoyu birlikte eleyin. Yoğurt ile suyu birlikte çırpın.
5. Metal bir kaşık kullarak, yumurtalı karışıma, yoğurt ve unlu karışımı dönüşümlü olarak yedirin.
6. 45 dakika kadar pişirin. 10 dakika kalıpta soğutup sonra kalıptan çıkarıp tamamen soğumasını bekleyin.
7. Üzeri için, beyaz çikolata ve kremayı benmari usulü birlikte eritin. Siyah çikolatayı da ayrı bir kapta benmari usulü eritin. Pişirme kağıdından minik bir külah yapıp siyah çikolatayı içine doldurun.
8. Kremayı pudra şekeriyle birlikte çırpın, keki enlemesine ortadan ikiye kesip arasına kremayı sürün. Üzerine hazırladığınız karışımı dökün.
9. Külahtaki siyah çikolatayla üst kaplamanın üzerine iç içe halkalar çizin.
10. Bir kürdan yardımıyla, bir merkezden kenara, bir kenardan merkeze çizgiler çekin.

3 Yorum:

  • At 1/05/2006 10:42:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    birkaç gün önce ben de kurabiyelerimi süslemek için beyaz çikolata deritmeye çalıştım ve bende de aynı şey oldu. Markası milka değildi benimkinin... Galiba beyaz çikolatada böyle bir sorun var. Ne yapmak gerekir ki?

     
  • At 11/09/2006 06:43:00 ÖÖ, Anonymous Adsız dedi ki;

    sevgili gokcen'sabah 6:30 ve bu tarifini uygulamak icin malzemeleri hazirladim.ne yazik ki uygulayamiyorum cunku margarinle hangi sekeri cirpmaliyim ya da kekein arasinda kullanilacak pudra sekeri nden mi pay etmeliyim?pastani begenince tarifini print out aldim ve malzemeleri hazirlayana dek bakmamistim.ki hataymis'bakmaliymisim.bu pasta ana pastam olacakti sozde! tarifi gozden gecirirsen sevinirim.ise mi yetismeliyim yoksa hazirladiklarimdan ne yapabilirimi mi dusunmeliyim bilemiyorum.FUNDA

     
  • At 11/09/2006 05:34:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Funda neresini gözden geçireceğim anlamadım ki, bir tek şeker var burada, o da 310 gr keke kullanlacak pudra şekeri. Krema bildiğimiz krema, şekersiz de olur, şekerli tercih edecekler olacağını tahmin ederek "kremayla şekeri çırpın" demiştim. Ki keke konandan bir kaşık kremanın içine atıversen de olurdu. Yazık olmuş tamamen vazgeçmen hakikaten.
    Ben yeni bir kaza olması ihtimaline karşılık yine de "üstü için" kısmına bir kaşık şeker ekleyeyim bari.

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa