Hasır Sepet

Perşembe, Ocak 05, 2006

PORTAKALLI ÇİKOLATALI PASTA




Bu da sonuncu, kendimize yaptığım çikolatalı pasta. Orjinal tarifte portakal suyu kullanılmıyordu, ama ben hem kekin kuru olacağını düşündüğümden hem de portakalla bitter çikolatayı birbirine çok yakıştırdığımdan, keki bolca portakal suyuyla ıslattım. Bu pastanın kalorisi ise 4000.
Bizdeki esmer şekerler, ki ben Mert'inkini kullandım, fazlasıyla iri granüllü. Bu yüzden önce biraz kahve makinası veya herhangi başka bir öğütücüde çekerseniz, karışması daha kolay olur derim ben.
Margarin olarak Ülker'in Kalbim'ini, oda ısısında, krema sertleştirici paketinin de yarısını kullandım. Daha ıslak veya daha kuru seviyor oluşunuza bakarak, portakal suyunu da azaltıp çoğaltabilirsiniz.
Afiyet şeker olsun efendim! :)

PORTAKALLI ÇİKOLATALI PASTA

Malzemeler:

125 gr margarin
185 gr esmer şeker
1 çorba kaşığı hazır espresso tozu
2 yumurta
1 çay kaşığı vanilya
40 gr sade kekun
125 gr un
60 gr kakao
185 gr süt
90 gr damla çikolata
1 çay kaşığı karbonat

ÜSTÜ İÇİN:
100 ml krema
80 gr bitter çikolata
3 portakalın suyu
Krema serteştirici

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Fırını önceden 180 dereceye ısıtın. 23 cm lik bir kalıbı yağlayıp unlayın ve dibine pişirme kağıdı serin. Vakti gelene kadar buzdolabına.
2. Margarin ve şekeri rengi iyice açılıp krema kıvamını alana kadar çırpın.
3. Yumurtaları teker teker ve iyice yedirerek ekleyin. Vanilyayı da karıştırın.
4. Unlar, karbonat ve kakaoyu birlikte eleyin. Sütle dönüşümlü olarak ve metal bir kaşık kullanarak, yumurtalı karışıma ekleyin. Damla çikolatayı da ekleyip şöyle bir alt üst edin.
5. 50-60 dakika pişirin, 5 dakika kalıpta beklettikten sonra çıkarın ve tamamen soğumasını bekleyin.
6. Bu arada çikolata ve kremayı benmari usulü eritin, içine krema sertleştiriciyi de ekleyip çırpın.
7. Soğumuş olan kekin üzerine kürdan veya bıçakla, sık sık delikler açın ve portakal suyunu, kek iyice çekene kadar dökün. Üzerine erittiğiniz çikolatayı dökün ve üzerini nasıl isterseniz öyle süsleyin.

2 Yorum:

  • At 1/05/2006 04:28:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Gökçen pastaların harika görünüyorlar.Ellerine sağlık.Önce hangisinden başlayacağıma bir türlü karar veremiyorum ama sanırım bu sonuncusu biraz daha ağır basacak.Malum bende bitterciyim:)

     
  • At 1/08/2006 10:54:00 ÖS, Blogger tomurcuk dedi ki;

    Gökçencim pastaların harika görünüyor ellerine sağlık,iyi bayramlar sevgiyle kal...

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa