Hasır Sepet

Pazar, Şubat 05, 2006

MANDALİNALI İRMİK TATLISI



Market alışverişini kendim yapmayı seviyorum, çoğumuz gibi. Ama deterjan, yumuşatıcı gibi hem hacimce büyük hem ağır şeyleri taşıması azap oluyor. Bu tip alışverişlerimi internet üzerinden, Gima veya Migros'un sitelerinden yapıyorum. Geçen hafta yine böyle bir alışverişte, sebze-meyve de ısmarladım. Ama mandalina alırken türüne dikkat etmediğimden tam iki kilo, hiç mi hiç sevmediğim, bol çekirdekli king mandalinam oldu. Bir kısmının suyunu sıktık, kalanını da bu irmik tatlısı için kullandım. Tarifte yazan ölçülerle, aşağı yukarı bir tabur askeri irmik tatlısına doyurabilirsiniz. Öyle çok oldu ki ne yapsam bilemedim, annemlere yedirdim, Uğur'un annelerine götürdüm, Uğurcum zaten sevmezmiş, nezaketen bir çatal alıp bıraktı, son kalanı da artık çöpe gitti. İki kişiyseniz ölçülerin çeyreği, dört kişiyseniz yarısı yeterli, aman diyeyim.
Lezzetine gelince, genelde internette bulduğum tariflerde, bu tatlı süt ile yapılıyordu, öylesi nasıl olur bilemiyorum, hiç yapmadığım için ama bu halini çok beğendim. Az şekerli, hafif mayhoş bir tadı var. Şeker ölçüsüyle oynamak elinizde tabii. Fıstık, fındık da eklenebilir.


MANDALİNALI İRMİK TATLISI

Malzemeler:

2 su bardağı irmik
4 su bardağı mandalina suyu
1,5 su bardağı şeker
125 gr ayçiçek yağı

Yapılış:

1. Mandalina suyuna şekeri ekleyin ve ateşte bir taşım kaynatıp soğumaya bırakın.
2. Yağ ve irmiği, kısık ateşte yapışmaz bir tavada kahverengileşinceye kadar sürekli karıştırarak kavurun.
3. Tavanın altını kapatmadan, soğumuş olan şerbeti, kepçeyle yavaş yavaş irmiğe ekleyin. Bu aşamadan dikkatli olun, irmikler fokurdayıp elinize zıplayarak yapışabilir, yanabilirsiniz.
4. Tüm şerbeti ekledikten sonra, irmikler şerbeti tamamen çekene kadar daha pişirin.
5. Arada bir karıştırarak soğutun.