Hasır Sepet

Cumartesi, Eylül 30, 2006

HUZURLARINIZDAAAAA BROWNIEEEEE !!!




Tatlıların şahı, çikolataseverlerin ayin yemeği, gözleri yerinden uğratası, dilleri dışarı sarkıtası brownie. Türkçe bi ad bulmak lazım, Karafatma nası?
Daha önce de başka Karafatma denemelerim oldu. Dedim ki kendi kendime, "Bu diil, başka türlü bişey olmalı, sufle gibi içi hepten mıncık mıncık olmamalı, az daha kuru ve çıtır ama genzi yakacak kadar çikolatalı olmalı." Aranan tarif bulunmuştur. Budur. Ramazan geldi, misafirler gelmeye başladı da sonlandırılmış mutfak aktiviteleri yeniden canlandı.
Forumdan Ebru Ayis'e teşekkürler. Bunlar o tarifin 1/3 ü. Bun rağmen 30 küsur kare parça çıkıyor. Vanilya da unutuldu.
Üzerine kesinlikle beyaz dondurma. Az sonra da derin bir pişmanlık!

KARAFATMA

Malzemeler:

200 gr çikolata
200 gr yağ
4 yumurta
270 gr şeker
140 gr un
85 gr damla çikolata
140 gr ceviz
20 gr krema
Vanilya

Fırın 190 derece

Yapılış:

1. Yağı eritin, ateşten aldıktan sonra içine kırdığınız çikolataları atıp karıştırarak birlikte eritin.
2. Bu karışıma ceviz, un, damla çikolata ve kremayı da ekleyin.
3. Bu arada yumurtaları şekerle birlikte iyice kabarıp beyazlaşana kadar çırpın.
4. İki karışımı spatulayla karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş büyük fırın tepsisine dökün.
5. 30 dakika pişirin, beyaz dondurmayla servis edin.

9 Yorum:

  • At 9/30/2006 01:33:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    ellerine saglik bir kez de buradan :)
    pazartesi gunu kismetse oglumun beslenmesine yapicam ben de. henuz denememistim, harekete gecirdin tesekkurler :)

     
  • At 9/30/2006 04:45:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Güzelll,
    iftara iyi gider.. hımmm

     
  • At 10/01/2006 12:10:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    ellerınıze sağlık ama bu ölcüleri bardak ölcüsü verırmisiniz sevgiler

     
  • At 10/06/2006 12:14:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    ayy hakkaten ya gramlı filan olunca insan emin olamiyor, bardak gibi bir ölçü verirseniz daha iyi olur.

     
  • At 10/09/2006 12:49:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Aslında gramlı değil, bardaklı ölçü verince emin olamama hissi daha yoğun çünkü her bardağın ölçüsü farklı, böyle netameli tariflerde de hata olasılığı yüksek. Yine de vereyim ama bardaklı ölçülerle sonuç konusunda garanti veremiyorum tabii.
    Margarin ve çikolatanın paketlerinin üzerinde gramajları yazıyor zaten oradan ayarlayabilirsiniz. 270 gr şeker = 1,5 su bardağı, 140 gr un = 1 su bardağı+1 çorba kaşığı, 85 gr damla çikolata = 2/3 su bardağı, 140 gr ceviz = 1 su bardağı, 20 gr krema = 2 çorba kaşığı.
    Kolay gelsin.

     
  • At 10/11/2006 11:15:00 ÖÖ, Blogger elcinin_mutfagi dedi ki;

    Merhaba sevgili Gökcen senin Brownie'ni görünce icindeki malzemelere baktim ve keske bunu yapsaydim dedim valla:))bende yaptim ama sanirim bu meshur brownie'yi tekrar yapmam diyordum ama senin tarifinle belki deneme sansim olabilir:)ellerine saglik cok güzel görünüyor

     
  • At 11/17/2006 11:22:00 ÖÖ, Blogger Pınarın Kulubesi dedi ki;

    Bu çikolatalı Brownie tarifini daha önce bir arkadaşımdan da almıştım ama içindeki margarin miktarı korkutuyor beni:( daha az kullanarak bir deneyeyim, evdeki çikolata stoğumu eritmek için birebir bu tarif

     
  • At 11/17/2006 12:04:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Kırk yılda bir yapılırsa sorun çıkmaz bence, sık sık tüketmemek lazım bu tip şeyleri.

     
  • At 1/29/2007 04:08:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    kara fatma :)) cok hos.. ellerinize saglik

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa