Hasır Sepet

Pazar, Nisan 17, 2005

SÜTLAÇ



8 gündür tarif eklememişim. Bahardan mıdır bilmem, eve gelmek istemiyorum, eve gelince de sadece uyumak istiyorum. Ne özel bir yemek yaptım ne de tatlı. Kahvaltı edip durduk.
Bir de tabii başka mide bulandırıcı olaylar da oldu bol bol. Son bir haftadır okul karmakarışık. Bahar geldi, bizim çocuklar da kendini kaybetti, rüyanızda görseniz hayra yormayacağınız iğrençlikleri yapmaya başladılar. Çok eski bir öğretmen değilim ama yine de 4 yıl içinde bunlara benzer şeyleri ne duydum ne gördüm. Sanırım bunlar toplumsal yozlaşmanın da birer göstergesi. Öğretmenler ve öğrenciler hep birlikte neye uğradığımızı şaşırdık bu son hafta. Buradan öğrendiğim bir diğer şey de, çok ama ÇOK iyi düşünmeden kesinlikle çocuk yapılmamasının gerekliliği. Eğer hayatınızı çocuğunuza vakfetmeye hazır değilseniz, onun önünde tuttuğunuz herhangi bir şey varsa, ASLA.
Bu tarifi uzun zaman önce teyzemin kızı Emel'den aldım. İki veya üç hafta önce de yapmıştım ama bahar ataletinden dolayı eklemesi bu zamana kaldı. Teyzemin sütlacını çok severim ben. Aynen onun tarifiyle yaptım ama yine de o tat tutmadı. Ancak Gökçen'in yaptığı kadar güzel oldu, Gülsüm Teyze'nin yaptığı kadar değil. Tavsiyem, sütlacı güzel yapan ve çok sevdiğiniz bir teyzeniz varsa ona yaptırıp yiyin, kendiniz uğraşmayın, o lezzeti veremiyorsunuz.
Karamsar bir yazı gibi oldu değil mi? Değil aslında, karamsar filan değilim, gayet iyiyim, diyorum ya baharın etkileri işte, Mayısı bulalım düzelirim ben de :)

SÜTLAÇ

Malzemeler:

1 kahve kupası pirinç
1,5 kahve kupası su
5 kahve kupası süt
1,5 kahve kupası şeker
Tarçın

Yapılış:

1. Su ile pirinci pilav yapar gibi pişirin. Fazla sulu olmasın.
2. Üzerine sütü ekleyin ve iyice özleşene kadar sürekli karıştırarak pişirin.
3. Özleştikten sonra mikserle biraz çırpın, iyice karışsın.
4. Şekeri ekleyip biraz daha pişirin. Kaselere dağıtıp tarçın ekleyin.