Hasır Sepet

Perşembe, Mart 24, 2005

TAVUKLU SALATA



Bugün boş günümdü, uyuya uyana bir hal oldum, hala da sersem başım.
Bunu söylüyorum ki saçma sütlaç birşeyler yazarsam mazur görün :)
Bu arada sütlaç pirinçli olandı değil mi? Varsa tarifi bilen birileri yazabilir mi acaba bana rica etsem? Teyzem çok güzel yapardı sütlacı(?)
Bu akşamın menüsü hünkar beğendi, domates çorbası ve portakallı krem karamel idi. Hiçbirini yiyememekten dolayı da gayet gururluyum :) Benim menüm bu gördüğünüz salata ve bol bol berrak su. :)
Salata bilinmedik bir şey değil aslen, sadece bir de benim yaptığım gibi deneyin diye yazmak istedim. Diğer tarifleri de gün gün eklemeye çalışacağım.
Bu tarifi arşivlerde ana yemeklerin altına ekliyorum çünkü bu miktarlarla yemeğin yanında yenilmekten öte ana yemek oluyor bence. Belki küçültülürse ancak...

TAVUKLU SALATA

Malzemeler:

100 gr tavuk göğüs kuşbaşı
3 yaprak atom marul
1 büyük havuç
1 büyük salatalık
1 büyük domates
1 çorba kaşığı mısır
2 çorba kaşığı yoğurt
Maydanoz
Kekik
Tuz
Fesleğen
Zeytinyağı
Limon suyu

Yapılış:

1. Tavuk göğüsü çok çok az yağda soteleyin.
2. Marul, maydanoz, fesleğen ve domatesi incecik kıyın. Havuçla salatalığı rendeleyin.
3. Bir kasede zeytinyağı ve limon suyunu çırpın.
4. Tüm malzemeleri derin bir kaba alın, çırptığınız yağ-limon karışımını üzerine dökün tuzunu ekleyin.
5. İyice karıştırdıktan sonra servis kasesine alın. Üzerine Tavuk parçalarını ve bir iki siyah zeytini serpiştirin.
6. En üstüne yoğurdu biraz çırpıp homojen hale getirdikten sonra dökün.

Afiyetle yiyin. Ot çöp gibi gözükmesine rağmen gerçekten doyuruyor insanı, bütün gece acıkmıyorsunuz.

1 Yorum:

  • At 2/16/2008 03:52:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Bir Egeli olarak bayılırım salatalara. Üstelik yardımcı yemek yerine ben de senin gibi çeşit çeşit yapar, süsler ana yemek olarak yemeyi daha çok severim. Zayıf ama sindirim problemi olan benim gibi biri için ilaç diyebilirim. Harika görünüyor, ellerine sağlık:)

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa