Hasır Sepet

Çarşamba, Mart 02, 2005

CEVİZ-KAYISI-KURU ÜZÜM



Eski tariflerimden biri daha. Tarifte yazan yağı koymayı unutup savunma aracı olarak kullanılabilecek topkekler elde etmiştim. Böyle allayıp pullasam da fazla rağbet görmediğini belirtmeliyim. Asıl tarifte (Piyale Un paketi) kuru üzüm yoktu ben ekledim ceviz ve kayısıyla birlikte güzel olur diye, sevmiyorsanız koymayabilirsiniz. Ben bunu 1/5 ölçüyle yapmıştım ve yine 6 minik topkek kalıbını doldurmuştu.

Tarifin Püf Noktası:
1. Yağı koymayı unutmayın! :)
2. Un ve kabartma tozunu karışıma katmadan önce ayrı bir yerde birlikte eleyin.
3. Kayısı ve kuru üzümü eklemeden önce una bulayın ki kekin dibine çöküp kalmasınlar.


CEVİZLİ KAYISILI KURU ÜZÜMLÜ KEK

Malzemeler:

250 gr (2,5 su bardağı) un
5 yumurta
200 ml (1 su bardağı) süt
1 su bardağı sıvı yağ
300 gr (2 su bardağı) tozşeker
35 gr (1/2 su bardağı) iri dövülmüş ceviz içi
1/2 su bardağı küçük doğramış kuru kayısı
1/2 su bardağı kuru üzüm
1 paket kabartma tozu

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Şeker ve yumurtaları 15 dakika, krema kıvamını alana kadar çırpın.
2. İçine diğer tüm malzemeleri ekleyerek karıştırın.
3. Yağlanıp unlanmış kalıba boşaltın. Önceden ısıtılmış fırında 45 dakika kadar pişirin.