Hasır Sepet

Perşembe, Şubat 24, 2005

PATLICAN SALATASI



Diyet yemeklerinin ilki Patlıcan Salatası. Dün akşam ne yapsam diye düşünüp dururken bunu uydurdum. Belki böyle bir tarif gerçekten de vardır bilemiyorum.
Kış sebzelerinin çoğunluğunu sevmiyorum, ıspanağı, pırasayı, lahanayı şunu bunu... Bu sebeple ne yapacağım diye düşünüp kalıyorum her kış, sebze yemeği olarak. Genelde de ağırlık kurubaklagillerde oluyor bizim evde. Halbuki yazın öyle mi, tazecik fasulyeler, çıtır çıtır biberler, mis kokulu domatesler...
Zannedilmesin ki yazı özledim, hayır ben tam bir kış insanıyım ama ne vardı kışın da yaz sebzeleri yaz tazeliğinde olabilseler...
Önümüzdeki günlerde yerelmasıyla birşeyler deneyeceğim, hiç yemedim tadını bilmiyorum, belki severim de alternatif bir yemek olur salataya :)
Geçen sene pazardan aldığım "sebze kıvırtıcısı"nı da bu salatayı süslemek için ilk kez kullandım, çok kolaymış gerçekten.
Bir de alternatif olarak, seviyorsanız bir iki diş dövülmüş sarımsak da eklenebilir bu salataya.

PATLICAN SALATASI

Malzemeler:

4-5 adet patlıcan
1 domates
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1/2 limonun suyu
3-4 çorba kaşığı mısır
Tuz, kırmızı biber
Süslemek için salatalık

Yapılış:

1. Patlıcanları yıkayıp birkaç yerinden çatalla delerek fırında 200 derecede pişirin.
2. Soğumalarını bekledikten sonra kabuklarını soyun.
3. Rondoda çekin. Bu çekme işlemi esnasında rondonun tepesindeki delikten limon suyu ve zeytinyağını akıtın.
4. Domatesin kabuklarını soyup minicik doğrayın.
5. Bir kap içinde çekilmiş patlıcanları, domatesi, mısırı ve baharatları iyice karıştırın.
6. Servis tabağına alın, salatalık, mısır ve kırmızı biberle süsleyin.
7. Yoğurtla birlikte ideal diyet akşam yemeğidir :)