Hasır Sepet

Salı, Şubat 22, 2005

KAŞAR PEYNİRLİ VOLAVON



Volavonu aslında Sevgililer Günü Menüsü-I altında eklemiştim ama yapmaya ancak sıra geldi. Bu tarif için ölçü vermeyeceğim, ne kadar isterseniz o kadar yapın. Ben bir tek kare milföy hamurundan yaptım sadece bu tabaktaki 4 tane volavonum oldu.
Genel bir isim aslında bu. Ben kaşarpeyniriyle yaptım ama içi neyle istenirse onla doldurulabilir. Beyaz peynir-maydanoz, kaşar, sucuk, mısır, zeytin...
Tarif için ihtiyacınız olan şey aynı kalıbın iki boyu. Bunu bir kase ve bir çay bardağını kullanarak da sağlayabilirsiniz. Benimki kenarları tırtıklı bir kalıp.
Ani bastıran misafirlere en az zahmetle, en kısa sürede ikram edilebilecek bir aperatif...

KAŞAR PEYNİRLİ VOLAVON

Malzemeler:

Milföy Hamuru
Kaşar Peyniri
Yumurta
Fırın:)

Yapılış:

1. Dilediğiniz kadar milföy hamurundan büyük kalıbınızla şekiller kesin.
2. Küçük boy kalıpla kestiğiniz şekillerin yarı sayısındakinin içinden birer parça keserek çıkarın. Yuvarlak kalıpla kesiyorsanız elinizde eşit sayıda daire ve ortası delik daire oluyor.
3. Yumurta akını hafifçe çırpın, içi dolu dairelerin üzerine sürün ve üstüne içi boş daireleri yapıştırın.
4. Ortada kalan minik çukurluğa kaşar peyniri koyun.
5. Yumurta sarısını da hamurlara sürdükten sonra orta ısıdaki fırında kabarıp kızarıncaya kadar pişirin.