Hasır Sepet

Pazartesi, Şubat 28, 2005

PEYNİRLİ TOPKEK



Bu tarif Derya'ya ait. Eşime kahvaltıda yemesi için yaptım ve itiraf ediyorum bir tanesini de ben yedim :). Ama inanılmaz lezzetliydi. Üstelik oyuncaklı bir şey de değil.
Çok teşekkür ederim Derya güzel tarifin için...
Ben 1/4 ölçüyle yaptım, fotoğraftaki kalıplarımla 6 tane çıktı, yine de tarifin orjinal ölçüsünü yazmak istedim.

PEYNİRLİ TOPKEK

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
½ su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
½ demet maydanoz
2,5 su bardağı un
1 yemek kaşığı tuz
250 gr. beyaz peynir
Üzerlerine süslemek için çörek otu, susam, keten tohumu

Fırın 180 derece

Yapılış:

Beyaz peynir haricinde bütün malzemeleri karıştırıp, en son ufalanmış peyniri ilave edin. Sonra elde ettiğiniz hamuru ufak top kek kalıplarına doldurun. Üzerlerine çörek otu vs. serpip önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

1 Yorum:

  • At 5/22/2006 03:14:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Merhaba, kekinizi yaptim ve guzel oldu, yalniz kaliplarima yapisti nedense, ben kagit kaliplardan kullanmistim belki ondan olmustur, tesekkurler tarif icin.

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa