Hasır Sepet

Cumartesi, Mart 05, 2005

LAZANYA



Eşim akşama lazanya istedi, ben de böylelikle ilk defa lazanya pişirmiş oldum. Tarif aslen Piyale Lazanya paketinin üzerindeki, ama değişiklikler yaptım tabii. Bir de beşamel sos hazırlanışı esnasında bir kazaya uğradı, topak topak mıncık-cıvık birşey oldu kaldı. Ben de en ince tel süzgeçten ezerek geçirip kullandım. Belki sizde de aynı sorun yaşanırsa çözümü budur diye yazıyorum.
Ayrıca yine bir ilk, etli bir yemekte karanfil kullandım, ne kadar hoş olduğunu tahmin edemezsiniz. Bundan sonra alakalı yada alakasız her etli yemeğin içine eser miktarda da olsa karanfil katmaya karar verdim.
Benim yaptığım asıl tarifin aileciğimize indirgenmiş hali, daha kalabalıksanız çoğaltabilirsiniz.
Dipnot: Ben sadece iki çatal aldım tadına bakmak için, yemedim!!! :)

LAZANYA

Malzemeler:

4 tane lazanya
200 gr dana kıyması
1 kuru soğan
1 havuç rendesi
1 dolu yemek kaşığı salça
1 kesme şeker
1/2 su bardağı kaşar rendesi
Tuz, karabiber, kırmızı pul biber, karanfil

Beşamel Sos:

1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı margarin
1,5 su bardağı soğuk süt


Yapılış:

1. Lazanyaları bol tuzlu suda 15 dakika kadar haşlayın.
2. Azıcık sıvı yağda kuru soğan ve havucu soteleyin. Üzerine kıymayı ekleyerek kavurun.
3. Kıymanın üzerine salça, tuz, karabiber, kırmızı biber ve karanfili ekleyip, yarım su bardağı da su koyun ve suyunu çekene kadar pişirin. Altını kapattıktan sonra kesme şekeri ekleyip eriyene kadar karıştırın.
4. Beşamel sosu yapmak için; yağı eritip içerisinde unu kavurun. Sürekli karıştırarak sütü ilave edin ve karıştmayı kesmeden koyulaşmasını bekleyin.
5. Bir fırın tepsisine ilk lazanyayı koyun, üzerine kıymalı sos ve beşamel sosu gezdirin. İkinci lazanyayı da koyup üzerine aynı işlemi uygulayın. Lazanyalar bitene kadar buna devam edin.
6. En üste kalan beşamel sosu dökün, kaşar rendesini serpin ve üzeri kızarana kadar fırında tutun.

2 Yorum:

  • At 2/15/2008 05:08:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Öncelikle teşekkürler tarif için okadar site girdim,doğru dürüst lazanya tarifi yok.Gayet basit ve açık anlatmışsın.Eline sağlık.

     
  • At 6/11/2008 07:15:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    sevgili arkadasım,

    gayet güzel tarif, sagol
    zaten piyalenin tarifi en güzeli ancak piyale haşlama istiyor, barillayı haşlamaya gerek kalmadan hemen yapıyosun,bu da biz çalışan hn lara kolaylık oluyor,

    yanlız haşlamadan yapanlar özellikle kıyma sosunu biraz daha sulu yapsın,
    hadi afiyet olsun !

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa