Hasır Sepet

Perşembe, Nisan 07, 2005

LİMONLU TAZE FASULYE



Baharın gelişi nereden bellidir? İçinde taze domates olan taze fasulyeden!!
İlk kez taze fasulyeyi düdüklüde yaptım, çok kolay oluyormuş meğer. Siz nasıl yapıyorsunuz bilemiyorum ama ben annemin yaptığı gibi yaptım bu sefer. Yani içine dörde böldüğüm iki tane domatesi bütün attım ve yarım limonun suyunu ekledim. Afiyet olsun, güzel bir bahar geçirmeniz dileğiyle!!

Not: Bu aralar yazılan kıyamet senaryolarından dolayı hem korkuyorum hem sıkılıyorum. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda, gerçeklik payı nedir ki acaba?


LİMONLU TAZE FASULYE

Malzemeler:

1/2 kilo taze fasulye
5 domates (3 domatesin rendesi + 2 domates dörde bölünmüş)
1 çorba kaşığı domates salçası
4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 kesme şeker
1/2 limonun suyu
1/2 kuru soğan - rendelenmiş
Tuz

Yapılış:

1. Fasulyeleri yıkayıp ayıkladıktan sonra diklemesine dörde bölün.
2. Tüm malzemeleri düdüklüye koyun, üzerini örtecek kadar su ekleyin.
3. Tıslayıp düdüğünü indirdikten sonra bir saat pişirin.