Hasır Sepet

Çarşamba, Mart 30, 2005

ÇİLEKLİ PAVLOVA



Dün bu tarifi hazırladım. Denemeyi hep istediğim, ama daha önceki hüsranla sonuçlanan beze girişimlerimden dolayı cesaret edemediğim, hep de özendiğim bir pastaydı.
Kötü olsun olmasın, en azından içimde kalmasın mantığıyla yola çıkarak giriştim. Sonuç; beze yine beyaz olmadı, yeteri kadar çırpmamışım istenilen ölçüde sertleşmedi, pişirirken The Sims oynayacağım diye alüminyum folyoyla üstünü kapatmayı unuttum falan filan. Neticede gene de beğendiğimize göre az daha özen göstersem harikalar yaratacaktım demek :)
Bir de aksiliktir ki hem telefonumun saati hem de kol saatim bozuldu, zamanı bilememekten dolayı ne zaman fırına koydum çıkardım onu da tam bilemiyorum. Koyarken de 18:50 idi çıkarırken de :)
Bu pavlova'nın başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmedi.
İsminin kaynağı ise ünlü balerin Anna Pavlova imiş. Avustralya ve Yeni Zelanda'ya sık sık gider, bu ziyaretlerinde de onun şerefine kendi ismi verilen bu süper şey yapılırmış.
Ben derim ki, benim başıma gelen bir ton aksilik sizin başınıza gelmeyecektir, deneyin, pişman olmazsınız.

ÇİLEKLİ PAVLOVA

Malzemeler:

3 adet yumurta akı
175 gr toz şeker (12 yemek kaşığı)
1/2 çorba kaşığı buğday nişastası
1/2 çay kaşığı elma sirkesi
200 ml süt kreması
1/2 paket vanilya
2 çorba kaşığı tozşeker
500 gr çilek (varsa çilek-böğürtlen-ahuduru karışımı)

Fırın 110 derece

Yapılış:

1. Fırın tepsisinin üzerine yağlı kağıt serin, bu kağıdın üzerine de bir yuvarlak kek kalıbı yardımı ile bir daire çizin.
2. Yumurta aklarını sertleşene kadar çırpın. Üzerine şekerin yarısını ekleyip üstü parlak bir görünüm alıp bıçakla kesilebilecek kıvama gelene kadar çırpın.
3. Kalan şekeri, nişasta ve sirkeyi ekleyin, çırpmadan ve akları söndürmeden iyice birbirine karıştırın.
4. Bezenin yarısını yağlı kağıt üzerine çizdiğiniz dairenin merkezine dökün ve bir kaşığın sırtıyla çizgilerin dışına taşırmadan, bir tabaka halinde yayın.
5. Kalan yarısını krema torbasına doldurun, yaydırdığınız bezenin üzerine, orta yerinde bir çukurluk bırakacak şekilde kenarlarına sıkın.
6. Önceden ısıtılmış fırında 2 saat kadar pişirin. Yalnız bir saatin sonunda üzerini alüminyum folyo ile kaplayıp pişirmeye devam edin.
7. Bu arada, krema ve şekeri sertleşene kadar birlikte çırpın, çilekleri yıkayıp doğrayın.
8. Çileklerin yarısını kremaya karıştırın, kalan yarısını süsleme için ayırın. Kremayı fırından çıkarıp soğuttuğunuz bezenin çukur yerine dökün, üzerini çileklerle süsleyin.

1 Yorum:

Yorum Gönder

<< Anasayfa