Hasır Sepet

Pazartesi, Nisan 04, 2005

NUGATLI-HİNDİSTANCEVİZLİ KEK



Bu kek misafir keki. Ben hindistan cevizini çok sevmiyorum ama o gün orijinal tarifte geçen fındık evde olmadığı ve bende de markete gidip fındık alacak enerji olmadığı için mecburen hindistan cevizli oldu. Nugat dediğimiz şey ise bildiğimiz kakaolu fındık ezmesi-sarelle. Kek beğenilmedi mi, beğenildi, herkes yedi mi, yedi, gelin görün ki ben yemedim hindistancevizine kılım çünkü :)
Tavsiyem fındıkla yapın, hindistanceviziyle aranızda benimki gibi bir ilişki varsa. Zaten fındık nugatın tadını da daha çok ortaya çıkarır eminim.

NUGATLI - HİNDİSTANCEVİZLİ KEK

Malzemeler:

150 gr çikolatalı fındık ezmesi (Nugat)
2 tatlı kaşığı vanilya
5 yumurta
200 gr margarin
200 gr tozşeker
150 gr un
200 gr kıyılmış fındık (Hindistanceviziyle yaptım)
6 - 7 çorba kaşığı likör (Ben süt koydum)
150 gr pudraşekeri
Kalıp için bir miktar yağ

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp önceden ısıtın. Çikolatalı fındık ezmesini benmari usulü eritin. Yumurtaların akını ve sarısını yavaşça birbirinden ayırın.
2. Margarini 150 gr tozşeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. Yumurtaların sarısını tek tek ilave ederek kremaya ekleyin. Un ve fındıkları da kremaya ekleyin. Karışımı eşit bir şekilde iki kaba paylaştırın. Bir karışıma vanilyayı ve 4 çorba kaşığı likörü karıştırın. Diğer karışıma da çikolatalı fındık ezmesini ilave edin. Yumurtaların akını ve kalan tozşekerini köpük halini alıncaya kadar ayrı bir yerde iyice çırpın. İki karışıma eşit bir şekilde paylaştırın..
3. Kek kalıbını yağlayın. Ardından çikolatalı karışımı kek kalıbına döküp üzerine vanilyalı karışımı ilave edin. Bir çatalla renkleri istediğiniz kadar birbirine karıştırın. Fırında 175 derecede 50 - 55 dakika kadar pişirin. Soğumasını bekleyip keki kalıbından çıkarın.
4. Kalan likörü pudraşekeri ile karıştırın. Karışımı kekin üzerine gezdirip katılaşmasını bekleyin.