Hasır Sepet

Cumartesi, Nisan 09, 2005

PORTAKAL ŞEKERLEMESİ



Portakal şekerlemesi keklere çok güzel bir tat ve koku veriyor, özellikle de çikolatalı olanlarına. Eskiden portakal şeklinde, yuvarlak ve büyük çikolatalar vardı, Migros'larda satılırdı, yakın zamanlarda hiç görmedim, ne oldu acaba onlara?
Ben şekerlemelerimi kavanozlayıp buzdolabına koydum, şimdi kıyıp kıyıp keklere katıyorum, tavsiye de ederim.
Bu arada inanılmaz gribim, içim dışıma çıkmış vaziyette, son kuvvetimle bu tarifi ekledim, yorumlara cevap verme ve yeni tarif ekleme konusunda önümüzdeki 3-5 gün bana güvenmeyin derim :)

PORTAKAL ŞEKERLEMESİ

Malzemeler:

2 adet portakal
200 gr tozşeker
250 ml su

Yapılış:

1. Portakalların kabuklarını soyup, 5 mm lik ince şeritler halinde doğrayın.
2. Şekeri suyun içinde önce eriyene, sonra şerbet kaynama noktasına gelene kadar tutun. İçine dilimlenmiş kabukları katın.
3. Yuvarlak kesilmiş bir parça yağlı kağıdı üzerine koyun en üzte de bir tabak yerleştirerek bütün kabukların şerbetin içinde kalmasını sağlayın.
4. Ağır ateşte bir saat kadar kaynatmadan pişirin.
5. 24 saat şerbetin içinde beklettiğiniz kabukları ızgara üzerinde 3-5 saat bekletin, kavanozlayın, hop dolaba :)

2 Yorum:

  • At 3/17/2006 09:11:00 ÖÖ, Anonymous Adsız dedi ki;

    merhaba
    tarifiniz çok pratik çünkü diğer sitelerde portakalın acı suyunu çıkarmak için birkaç defa suyunu değiştirmek gerektiğini okudum sizinkinde acılık olmuyorsa denemek istiyorum
    hülya

     
  • At 3/21/2006 06:03:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Hayır hiçbir acılık olmuyor, iki senedir bu tarifle yapıyorum ben ve çok memnunum, rahatlıkla deneyebilirsiniz.

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa