Hasır Sepet

Perşembe, Nisan 28, 2005

KIRMIZI PASTA



İşte Mine Annenin ilk tarifi. Garanti ediyorum ki bundan daha güzel bir sünger kek olamaz. Malzemeleri bana olduğu gibi size de değişik gelebilir ama birleşince ağızda dağılan, yumuşacık ve muhteşem görünümlü bir lezzet. Deneyin pişman olmazsınız.
Bana en çok çocukların ve gösterişli tatlılardan hoşlanacağı bir pasta gibi geliyor. İçindeki gıda boyasından da fazla tedirgin olmamak gerek bence, yediğimiz içtiğimiz herşeyin içinde bundan kat be kat zararlı katkı maddeleri alıyoruz.
Bir de ana tarifte kreması farklıydı, pişirilerek yapılan bir krema. Ben bu muhallebi tipi kremalardan hiç hoşlanmadığımdan süt kreması ile pudra şekerini çırpıp üzerine yaydım, sizin terchiniz muhallebi gibi olansa öyle bir tarif de kullanabilirsiniz.
Kabartma tozsuz tarifleri, benim fırınım bütün kekleri aşırı kabarttığı için tercih ediyorum. Hata payı daha fazla oluyor kabartma tozlu olanların. Bu kekin içeriğinde de sadece asitliği düzenlemesi için karbonat var. O yüzden öyle dev gibi şişmiş bir kek beklemeyin. Bir de ben ölçüleri yarım yaptım.
Bir kere daha teşekkür edeyim Mine Anneye.

KIRMIZI PASTA

1/2 su bardağı margarin veya tereyağı
1 tatlı kaşığı karbonat
1,5 su bardağı şeker
1 çay kaşığı tuz
2 yumurta
1 su bardağı koyu ayran
1 çorba kaşığı kakao
2,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kırmızı gıda boyası
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı sirke

Kreması:
200 ml (bir paket) süt kreması
İstediğiniz kadar pudra şekeri

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Şeker ve yağı krema kıvamına gelene kadar çırpın.
2. Yumurtalar tek tek ve her ilaveden sonra iyice çırparak ekleyin.
3. Gıda boyası ve kakaoyu birlikte eleyip çırparak karışıma yedirin.
4. Tuz, un ve vanilyayı birlikte eleyin, üç seferde ayran-un-çırp-ayran-un-çırp sırasını takip ederek yedirin.
5. Karbonatı da ekleyin, sirkeyi de koyduktan sonra yavaşça karıştırıp önceden yağlanıp unlanmış kalıba dökün, 30 dakika kadar ısıtılmış fırında pişirin.

Süsleme: Kelepçeli kalıpta pişirdiğim için, aynı kalıpta soğuttum, kekin üzerinden incecik bir dilim kestim ve bunu ufaladım. Bir parça bitter çikolatayı rendeledim. Kalıba kekin üzerine önce kremayı döktüm, sonra rende çikolata en son da kek kırıklarını. Üzerine de birkaç vişne dizdim.