Hasır Sepet

Pazartesi, Nisan 25, 2005

ŞAKŞUKA



Şakşuka, her yörede farklı şekillerde de olsa mutlaka bilinen bir yemek. Ama sanırım asıl kaynağı Akdeniz. Patlıcanlı herşeyi olduğu gibi ben bu yemeği de çok seviyorum, ama aslen kızartma olduğundan yaparken-yerken abartmamak gerek. Bu yemeği yaparken benim vaktim vardı ve bir tel süzgece çıkardım kızarttığım patlıcanları. 1-1,5 saat kadar süzgeçte beklediler. Altındaki kapta 1 su bardağına yakın yağ birikmişti. Varın gerisini siz hesap edin :)
Bazı tariflerde patlıcanın yanısıra kabak, patates gibi sebzeler de kullanılıyor. Hatta Etli Şakşuka da var. Ben size bildiğimi ve yaptığımı yazdım.
Mine de yapmış Şakşuka ama henüz Türkçe sayfaya eklemediği için bilemiyorum onun tarifindeki farklılıklar neler.
Başka adına şarkı yapılmış hangi yemekler var acaba?

ŞAKŞUKA

Malzemeler:

4 adet patlıcan
4 adet domates
1 yemek kaşığı elma sirkesi
2 diş sarımsak
Baharatlar
Kızartmak için sıvıyağ



Yapılış:

1. Patlıcanları alacalı soyup boyuna ince ince dilimleyin. Sonra bu dilimleri de küçük küplere bölün ve bol tuzlu suda 20 dakika kadar bekletin.
2. İyice yıkayıp kuruladığınız patlıcanları bol ve kızgın yağda kızartıp fazla yağının süzülmesi için bekletin.
3. Bu arada domatesleri soyun ve rendeleyin.
4. Çok çok azıcık yağa domatesleri alın, koyulaşana kadar pişirin.
5. İçine sirkeyi, sarımsakları, tuzu ve baharatları (Ben kara ve kırmızı biber kullandım.)ekleyip biraz daha pişirin.
6. Bol sosla servis edin.

3 Yorum:

  • At 8/15/2007 05:42:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    bildiğimiz patlıcan kızartması...
    değişiklik yapıcaz diye yemeklerin adını kullanmayın...
    allah allah....
    akıl fikir versin...

     
  • At 2/09/2008 07:47:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    kusura bakma canim ama bunun adi saksuka deyil.

    eger int de biraz gezseydin saksukada patlicanin yani sira birde kabak ve patatez. küp dogranip kizartilir. hepsi birbirine katilir. ve kizartma ismini almamasinin sebebi sarimsakli yogurt konmasi. onun üzerine domatez sosu. kendin istedigin sekilde degistirip yiye bilirsin ama adina saksuka diyemezsin

     
  • At 9/23/2008 11:13:00 ÖÖ, Blogger seyabb dedi ki;

    Ne kadar agresif yorumlar bunlar ya....Belki de yapan arkadaş kabak ve patates sevmiyor.Yada evde kalmadı.Türk mutfağının en büyük özelliği yemeklerde yorum yapmak onun üzerinde değişiklikler yapmak değilmi.Türkiyede yüzlerce kebap var.Her il birbirine girer.Yok efendim o öyle değil böyle diye.Sonra bir bakmışız yabancı ülkeler bizim yemeklerimizi almış.Bırakın arkadaşlar bu kadar negatif olmayın.Yapamazsın söyleyemezsin bunlar güzel ve pozitif sözler değil.Ayrıca yemek çok güzel görünüyor.

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa