Hasır Sepet

Pazar, Şubat 06, 2005

PASTAHANE KEKİ



Bir haftadır annemdeydim, o yüzden mutfağa hiç girmedim. Bu süre içinde tek yaptığım kek bu oldu, annemler de severek yediler.
Lezzeti pastahanelerden aldığımız hazır keklere çok benziyor. Bizim fırınımız uygun oladığından kek tenceresinde pişirdik, sonuç gerçekten güzeldi. Fırında pişirirken genelde 180 derece kekler için ideal oluyor. Kabartma tozu yok, yapış yapış olur diye endişelenmeyin, iyice çırpılan yumurtalar gereken kabarıklığı sağlıyor. Ben kullanmadım ama dilerseniz bir paket de şekerli vanilin ekleyebilirsiniz.
İçerisine konulacak malzemeler de opsiyonel, evde ceviz ve kuru üzüm vardı, ben onları kattım, badem, fındık, meyve şekerlemesi, evde ne varsa ekleyebilirsiniz. Tek dikkat edilmesi gereken şey, ıslak malzemeleri (kuru üzüm, meyve şekerlemesi) katmadan önce una bulamak. Böylelikle kekin tabanına çökmüyorlar.

PASTAHANE KEKİ

Malzemeler:

4 yumurta
125 gr oda sıcaklığında yumuşatılmış margarin
250 gr toz şeker
125 gr un
1 avuç kuru üzüm
1 avuç dövülmüş ceviz
1 paket vanilya (ben kullanmadım)

Yapılışı:

1. Yumurta aklarını şekerin 2 çorba kaşığıyla birlikte çırparak kar haline getirin. Üzerinin parlak bir görüntüsü olacak.
2. Yumurta sarılarını da şekerin geri kalanıyla krema kıvamını alana kadar çırpın.
3. Sarılı karışıma margarini ekleyin ve yine çok iyi çırpın. (En az 7-8 dakika)
4. Yumurta aklarını ve elenmiş unu da ekleyin ve tahta bir spatula ile, kar halindeki karışımı söndürmeden, yavaşça alt üst ederek karıştırın.
5. Ceviz ve üzümü de koyun, yavaşça karıştırın.
6. Önceden yağlayıp unladığınız kalıba dökün ve batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.

1 Yorum:

Yorum Gönder

<< Anasayfa