Hasır Sepet

Pazar, Ocak 23, 2005

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE



Herkesin bayramını kutluyor, sağlıklı ve mutlu nice bayramlar geçirmelerini diliyorum, bir parça geç kalmış olsam da :)
Bayram sonrasının ilk tarifi yine bir kurabiye. Ülker'in damla çikolata paketinin arkasındaki tarif bu. Biz çok beğenerek yedik, umarım siz de seversiniz.
Bir değişiklik yaptım, bu tarifte paketin tamamını kurabiye hamuruna eklemeniz gerekiyor, ama fazla olacağını düşünerek ben çeyreğini koydum, bence gayet yeterliydi. Tarifi bu ölçüye göre yazıyorum, siz isterseniz miktarı artırabilirsinz.

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE

Malzemeler:

100 gr yumuşak tereyağı
100 gr şeker
1 paket vanilya
1 tane yumurta
175 gr un
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
1 tutam tuz
3 dolu çorba kaşığı damla çikolata

Fırın 180 derece

Yapılışı:

1. Yağ, yumurta ve şekeri krema kıvamını alıp beyazlaşana kadar çırpın.
2. Un, tuz, vanilya ve kabartam tozunu ayrı bir yerde karıştırıp eleyerek yumurtalı karışıma ekleyin.
3. Damla çikolatayı koyduktan sonra iyice karıştırın.
4. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine kaşıkla koyup, önceden ısıtılmış fırında pişirin.