Hasır Sepet

Cumartesi, Ocak 01, 2005

ÇİKOLATALI ŞARLOT



Çikolata rüyası denen şey bu işte... Yılbaşı yemeklerimden benim en büyük aşkla sevdiğim şarlot. Yalnız dikkat etmek gerek, bu pasta bu ölçülerle yapılırsa 3200(!) civarı kalori içeriyor, bir porsiyonu ise 200-250. Ancak çok özel günlerde ve yalnız bir dilim hesabıyla yenmeli, sonradan üzülmemek için.
Şarlot için özel fırın kapları var ve benim bunlardan yok, kap şekli benzediği için çelik tencerede yaptım ama yine de yapıştı. Yapacaksanız bunu da göz önünde bulundurmak gerek.
Asıl tarifte şarlotun üstü kalın bir kremşanti tabakasıyla kaplanıyordu. Hem eşim kremalı şeyleri yemediği, hem de pasta kremasız haliyleyken bile yeterince yüksek kalorili olduğundan ben kremşanti sürmedim. Sadece beyaz çikolatayla minik çizgiler çektim o kadar.
Afiyet olsun! Yeni yılınız sağlık, mutluluk ve gönlünüzün gerçekleşmiş dilekleriyle dolu olsun...


ÇİKOLATALI ŞARLOT

Malzemeler:

250 gr bitter çikolata
175 ml koyu sade kahve
200 gr toz şeker
250 gr tereyağ
4 yumurta
Süslemek için bir parça beyaz çikolata

Fırın 180 derece

Yapılışı:

1. Çikolataları parçalayıp ısıya dayanıklı bir kaba alın.
2. Üzerine koyu sıcak kahveyi dökün ve karıştırarak çikolataların erimesini sağlayın.
3. Kabı ateşe koyun, karıştırarak kaynama noktasına getirin.
4. Üzerine şeker ve tereyağını ekleyin, iyice eriyip yine kaynama noktasına gelene dek karıştırın.
5. Kabı ateşten alın ve sürekli ve hızla çırparak tek tek yumurtaları ekleyin.
6. Karışımı süzerek, yağlanıp unlanmış fırın kabına alın, yaklaşık 70 dakika kadar pişirin.
7. Bir gece buzdolabında bekletin, ertesi gün dilediğiniz gibi süsleyerek servis edin.

1 Yorum:

Yorum Gönder

<< Anasayfa