Hasır Sepet

Çarşamba, Aralık 22, 2004

SÜNGER KEK



Geçen sene okulumuzda öğrencilerimizin Elektrik bölümünde bizim için düzenlediği bir çay oldu. Son sınıf öğrencilerimden Tanya'nın yaptığı bir ıspanaklı kek vardı. Çok beğendim ve tarifini ondan aldım ama ıspanaklı değil şamfıstıklı sanarak. Kendim yaptığımda ıspanak miktarını tutturamadığımdan iyi olmadı. Ama bu tarif benim için temel kek tarifi oldu. İçine evde ne varsa katarak çeşitlendiriyorum, miktarlarıyla oynuyorum, üzerine çeşitli meyve sosları yapıp döküyorum ve her seferinde başka kek diye yutturmaya çalışıyorum. Genelde de bu numara tutuyor, aklınızda olsun :)

SÜNGER KEK

Malzemeler:

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
2 su bardağı un
1,5 su bardağı süt
1 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ
Vanilya, kabartma tozu

Fırın 180 derece

Yapılışı:
1. Yumurta ile şekeri krema kıvamına gelip rengi açılana kadar çırpın.
2. Diğer sıvı malzemeleri katıp iyice çırpın.
3. Un, vanilya, kabartma tozunu birlikte eleyin, fazla çırpmadan karıştırın.
4. Önceden ısıtılmış fırında pişirin.


Notlar: Unu az koyun hamur gayet cıvık olmalı, bu şekilde sünger gibi ve çok hafif oluyor. Ben bu seferkinde hamurun yarısına kakao karıştırdım. Meyve şekerlemesi, damla çikolata, fındık, ceviz, badem, krokan, vişne sosu, portakal sosu gibi eklemeler yapabilirsiniz. Yukarıda resmi gözüken keki ben bu ölçülerin üçte biriyle yaptım, yoksa asla bitmiyor bizim evde. Kalıptan tek parça çıkarmak için de yapmaya başlamadan önce kalıbı yağlayın unlayın ve fırına koyuncaya kadar buzdolabında bekletin.

7 Yorum:

  • At 4/09/2007 02:36:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Tarifinizi okur okumaz denedim. Gerçekten çok güzel oldu. Ellerinize sağlık. Aradığım tarifi buldum. Üstelik çok da hafif.

     
  • At 5/26/2007 10:50:00 ÖÖ, Blogger ozlemmert dedi ki;

    sanırım 5-6 kez yaptım bu keki ve her defasında cok güzel oldu. Su ana kadar gordugum en guzel kek tarifi.Tesekkurler

     
  • At 3/17/2008 10:14:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Tam arad�m tarif hem kolay hem hafif aiyet olsun

     
  • At 4/07/2008 07:33:00 ÖS, Blogger IŞIL dedi ki;

    gerçektende ben bunu arıyordum yapıcam bakalım inş. sizin ki kadar güzel olur

     
  • At 6/19/2008 07:01:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    inanılmaz güzel oldu gerçekten sünger gibi yumuşacık ve çok lezzetli..Çok teşekkürler.

     
  • At 8/25/2019 10:29:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

  • At 11/27/2021 04:39:00 ÖS, Anonymous Ankara Estetik Cerrah dedi ki;

    Burun şeklini ideal açı ve ölçülere kavuşturmak için erkek kadına ayrı ayrı modellerde planlanan ve aynı zamanda ihtiyaç varsa burundan nefes alma güçlüğünün de düzeltilebileceği lokal yada genel anestezi altında yapılabilen cerrahi işlemdir burun estetiği ankara.



    Silikondan yapılmış protez kullanılarak cerrahi olarak meme hacminin arttırılmasıdır. 60 yıldır dünyada uygulanan en sağlıklı Ankara meme büyütme yöntemi meme protezidir.



    Ankara Lazer liposuction konvansiyonel liposuctionun lazer teknolojisi ile birleştirilmiş halidir. Konvansiyonel liposuctionda yalnızca cilt altı yağ dokuları kırılarak dışarı aspire edilirken, lazer liposuctionda aspirasyon öncesi ve sonrasında açılan aynı delikten girilerek dokulara lazer enerjisi de uygulanır.



    Ankara karın germe ameliyatı aşırı kilo, gebelik ve benzeri sebeplerle sarkmış olan karın derisinin cerrahi olarak çıkarılması işlemidir. İşlem sırasında ayrıca gevşek olan karın duvarı da sıkılaştırılabilir.

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa