Hasır Sepet

Salı, Aralık 14, 2004

TARÇINLI ZENCEFİLLİ KURABİYE



Tarif Söke Un paketinin arkasından.
Uzun zamandır zencefilli bir şeyler yapmak istiyordum. Eşimle zencefilli şekerler alıyorduk geçen yıl ve ben onları çok severek yedim.
Bugün kurabiyelerimden dördünü pazar araştırması(!) için okula götürdüm. Öğretmenler odasındaki en güçlü kuvvetli gözüken meslektaşlarıma denettim. Hakan öğleden sonra böbrek kumu döktü, Yasemin diyetini bozmak zorunda kaldı, Mehmet daha az pişirilmesi gerektiğini söyledi ama kırıntısını bile bırakmadı, Nafiye zencefilin insanın ağzında bıraktığı rayihadan bahsetti. Hiçbir deneğimde kayda değer bir hasar görülmedi.
Kısaca şöyle diyebiliriz, sağlığa faydalıdır, yemesi hoştur, tarifte belirtilen kadar süre pişiriniz fırından vaktinde çıkarınız.
Not: Ben yarım ölçü yaptım 20 tane kurabiyem oldu.

TARÇINLI ZENCEFİLLİ KURABİYE

Malzemeler:

2 su bardağından bir parmak eksik un
125 gr oda ısısında margarin
1 su bardağı esmer şeker (180 gr)
1 adet yumurta
1 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı tarçın
1/4 çay bardağı zencefil

Fırın 180 derece

Yapılışı:

1. Margarin ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.
2. Yumurtayı ekleyerek homojen bir hal alana kadar iyice çırpın.
3. Diğer malzemeleri de ilave ederek iyice yoğurun ve hamuru streç filme sarıp yarım saat buzdolabında bekletin.
4. Hamurdan küçük parçalar alarak yuvarlayın, üzerine parmağınızla bastırarak küçük bir çukur oluşturun.
5. Önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin, Çıkardıktan sonra çukurlara frambuaz reçeli dökerek servis edin.

4 Yorum:

  • At 2/07/2006 02:34:00 ÖS, Blogger IPEK dedi ki;

    Merhaba, ben de ne zamandır hazır alıp yediğim zencefilli kurabiyelerin benzerlerini yapmak istiyorum. Kurabiyeleri pastaneden değil marketten almıştım, Alman maliydı galiba. O kurabiyeler yumuşaktı, kek gibi. Sizin yaptığınız kurabiyeler de yumuşak mi oluyor yaksa bisküi gibi sert mi? Elinize sağlık...

     
  • At 11/15/2006 11:24:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    ben bu kurabiyelerin tipine bakıp aldandım çok kokunç kokuyomuş bu zencefil kokulara hassasiyetniz varsa uzak durun... ama kurabiye zencefilsiz çok güzel olucak eminim

     
  • At 11/16/2006 12:34:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Gerçekten de keskin bir kokusu var zencefilin, ben seviyorum ama sevmeyenin hiç sevmeyeceğini tahmin edebiliyorum. Zencefilsiz denersiniz siz de.
    İpek gerçi çok olmuş sen bu yorumu yazalı ama yine de cevap vereyim, bizküvi gibi sert oluyor evet.

     
  • At 11/27/2021 04:37:00 ÖS, Anonymous Ankara Estetik Cerrah dedi ki;

    Burun şeklini ideal açı ve ölçülere kavuşturmak için erkek kadına ayrı ayrı modellerde planlanan ve aynı zamanda ihtiyaç varsa burundan nefes alma güçlüğünün de düzeltilebileceği lokal yada genel anestezi altında yapılabilen cerrahi işlemdir burun estetiği ankara.



    Silikondan yapılmış protez kullanılarak cerrahi olarak meme hacminin arttırılmasıdır. 60 yıldır dünyada uygulanan en sağlıklı Ankara meme büyütme yöntemi meme protezidir.



    Ankara Lazer liposuction konvansiyonel liposuctionun lazer teknolojisi ile birleştirilmiş halidir. Konvansiyonel liposuctionda yalnızca cilt altı yağ dokuları kırılarak dışarı aspire edilirken, lazer liposuctionda aspirasyon öncesi ve sonrasında açılan aynı delikten girilerek dokulara lazer enerjisi de uygulanır.



    Ankara karın germe ameliyatı aşırı kilo, gebelik ve benzeri sebeplerle sarkmış olan karın derisinin cerrahi olarak çıkarılması işlemidir. İşlem sırasında ayrıca gevşek olan karın duvarı da sıkılaştırılabilir.

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa