Hasır Sepet

Pazartesi, Kasım 29, 2004

YOĞURTLU EKMEK



Ekmeği evde yapma çalışmalarıma bir ek daha, yoğurtlu ekmek. Tarifte aslında sadece beyaz un kullanılıyordu ama ben kepekli unla karıştırdım. Ve bütün halde değil rulo haline getirip bıçakla keserek sandviç ekmeği yaptım.

YOĞURTLU EKMEK

Malzemeler:

21 gram yaş maya
150 gram kepekli un
275 gram beyaz un
300 gram yoğurt
30 ml. zeytinyağı
10 gram tuz

Fırın 200 derece

Yapılışı:
1. Bir kabın içinde mayayı, 60 ml. ılık su ve bir tutam şeker ile eritin. Üzerine biraz un serpip 15 dakika bekletin.
2. Tuzu ve unları karıştırın. Yoğurt ve 25 ml. yağı mayaya ekleyin.
3. Maya ve un karışımını pürüzsüz bir hamur haline getirin. 5 ml. yağla üzerini yağlayıp bir kabın içerisinde, üstü kapalı 1 saat bekletin.
4. Hamuru tekrar yoğurun. Rulo şekline getirip istediğiniz büyüklükte parçalara kesin ve 40 dakika daha bekletin.
5. Hamurları 50 dakika kadar fırında pişirin.

12 Yorum:

  • At 11/29/2004 03:21:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Şule;
    Öncelikle Gülçin değil Gökçen :) Fotoğrafları gerçekten de puslu çekmeyi seviyorum daha aydınlık ve net olanları da var ama onları koymuyorum niyeyse daha az ışıkta çekilmiş olanları seçiyorum ama sen söyleyene kadar bunları seçtiğimin de farkında değildim. :)
    Seni burada görmek güzel, yine beklerim :)

     
  • At 11/29/2004 03:30:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Gökçen ekmekler harika görünüyor. daha dün kendim ekmek yapmak istiyorum diye düşünmüştüm. Bir baktım karşımda ekmek tarifi. ancak herşey gr.bunu bardak yada kaşıkla ölçek nasıl olacak. Ben senin başını ağrıtmayayım ama lütfen tarifleri bardak kaşık gibi verirmisin. Teşekkür ederim

     
  • At 11/29/2004 03:31:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Bu arada ben nursel portakal ağacından . ismimi yazmadım. üye olamıyorum ya herşey ingilizce diye adımı yazmayı unutmuşum.

     
  • At 11/29/2004 03:43:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Nurselcim,
    Hemen sana ölçüleri vereyim. 1 su bardağı un yaklaşık 100 gr. , 300 gr yoğurt 1,5 su bardağına denk geliyor, 21 gram da yarım paket yaş maya, 30 ml zeytinyağı da 4 çorba kaşığı kadar bir miktar. Ama ben biraz daha fazla koydum, zeytinyağının güzel kokusu gelsin diye.
    Kolay gelsin...

     
  • At 11/29/2004 03:47:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Şule hiç sorun değil daha komik isimlerle çağırıldığım da olmuştur, Gülçin'e yine şükür :)
    Yorumun için de teşekkür ederim.

     
  • At 11/29/2004 03:52:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Daha fazla kurcalayıp toptan göçertme istersen :)

     
  • At 11/29/2004 03:54:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    tamam Gökçen. Kurcalamıyorum :)
    şule

     
  • At 11/29/2004 04:33:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    gökçen sitede ne kadar etkili olmuşum ki adını adımla karıştırmış sevgili şule. :)))) benim biraz kenaramı çekilmem gerek acaba?
    bu arada bende aynen senin gibi birine adımı ezberletene kadar on kere söylemek zorunda kalıyorum.çok zormuş öyle diyorlar.
    ekmek harika görünüyor ama benim ekmeklerle pek aram olmadığından şu ana doğumgünü pastan ve tavuk şiş tarifine kafayı taktım deneyeceğim ikisinide en kısa zamanda.

    sevgilerimle
    Gülçin.

     
  • At 11/29/2004 05:37:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Hayır Gülçin, hiç bi tarafa çekilmene gerek yok, o tamamen Şule'nin dalgınlığı. Baksana iki dakikada sitenin altını üstüne getirdi :)
    Deneyince nasıl olduğunu bildirirsen çok sevinirim.

     
  • At 4/24/2007 07:12:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    tarifinizi denedim ve harika oldu.elinize ve yüreğinize sağlık.şimdi kek yağsız olunca daha güvenle yiyoruz sanki kilo yapmıycakmış gibi :) kendimizi kandırıyoruz ama olsun :))
    tekrar teşekkürler tarifiniz için

     
  • At 2/03/2009 04:06:00 ÖÖ, Blogger Web Tasarımcı dedi ki;

  • At 11/27/2021 04:27:00 ÖS, Anonymous Ankara Estetik Cerrah dedi ki;

    Burun şeklini ideal açı ve ölçülere kavuşturmak için erkek kadına ayrı ayrı modellerde planlanan ve aynı zamanda ihtiyaç varsa burundan nefes alma güçlüğünün de düzeltilebileceği lokal yada genel anestezi altında yapılabilen cerrahi işlemdir burun estetiği ankara.



    Silikondan yapılmış protez kullanılarak cerrahi olarak meme hacminin arttırılmasıdır. 60 yıldır dünyada uygulanan en sağlıklı Ankara meme büyütme yöntemi meme protezidir.



    Ankara Lazer liposuction konvansiyonel liposuctionun lazer teknolojisi ile birleştirilmiş halidir. Konvansiyonel liposuctionda yalnızca cilt altı yağ dokuları kırılarak dışarı aspire edilirken, lazer liposuctionda aspirasyon öncesi ve sonrasında açılan aynı delikten girilerek dokulara lazer enerjisi de uygulanır.



    Ankara karın germe ameliyatı aşırı kilo, gebelik ve benzeri sebeplerle sarkmış olan karın derisinin cerrahi olarak çıkarılması işlemidir. İşlem sırasında ayrıca gevşek olan karın duvarı da sıkılaştırılabilir.

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa