Hasır Sepet

Pazartesi, Eylül 05, 2005

ÇİKOLATALI CHEESECAKE



Esinler geldiğinde yaptığım bir çeşit bu. Orjinalinde tarif Ev Cini'ne ait, oynaya oynaya bu hale getirdim :) Bu benim için temel cheesecake tarifi oldu, içindeki oyuğa ne doldurursam onlu cheesecake olacak. Şeftali püresi doldurarak yaptığım cheesecake tarifinin de resmini yayınlamıştım birkaç gün önce.
Daha önce de birkaç farklı tarif denemiştim, krem beyaz peynirli, tatlı lorlu filan. Bir tanesi - sanırım tatlı lorlu olan - insanı ağlatacak kadar kötü olmuştu. Bu tip tatlılar için sanırım labne ideal.
Margarin olarak ben hep Becel kullanıyorum. Normal paket margarinlere göre daha yumuşak, bu da bende damarlarımda kazık gibi donmayacakmış hissini uyandırıyor. Omega 3, Omega 6 ve B vitamini içerdiği yazıyor kutusunun üzerinde. İlla ki margarin kullanmam gerekiyorsa bari bu olsun mantığıyla hareket ediyorum. Umarım bizi kandırmıyorlardır :)
Bu arada, şu an itibariyle Evrimcim de iki link verdi, bir sürü yararlı bilgi var, bir göz atın, belki işinize yarar.

http://www.canakkale-tarim.gov.tr/ciftciegitim/evekonomisi/evekonomisi.htm#0

http://www.erzurum-tarim.gov.tr/teknik/teknik.htm
İlla ki deneyin derim, cheesecake budur.

ÇİKOLATALI CHEESECAKE

Malzemeler:

1 kutu (200 gr) labne peyniri
1 kutu (200 ml) süt kreması
1 tepeleme çorba kaşığı pudra şekeri
2 dolu çorba kaşığı un
1 paket Eti Burçak
2 çorba kaşığı eritilmiş margarin
1 yumurta
1 vanilya
1 paket çikolata sosu
3,5 çay bardağı süt

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Burçak bisküvisini ezerek un haline getirin. Margarinle karıştırın, kelepçeli bir kalıbın dibine, kaşığın tersiyle bastırarak yayın. Sonra doğru buzluğa, siz kalanını hazırlarken o donsun.
2. Labne, süt kreması ve pudra şekerini mikserle iyice çırpın, hafifçe sertleşecek. Sonra un, yumurta ve vanilyayı da ekleyin. İyice karıştıklarından emin olun.
3. Dolaptan kalıbınızı çıkarın, bu karışımı iyice sertleşmiş olan bisküvilerinizin üzerine dökün, önceden ısıtılmış fırında 50 dakika pişirin.
4. Fırından çıktığında çok da sert olmuyor, aldanıp daha fazla pişirmeyin, soğudukça sertleşecek.
5. Bu arada paketin üzerindeki tarife göre çikolatalı sosu hazırlayın. Veya bir paket krema, bir paket bitter çikolatayı birlikte eritip, soğuttuktan sonra mikserle biraz çırpın, sertleşsin, sonra dolapta bekletin.
6. Cheesecake soğuyunca hafif çökecek, sos da cheesecake de soğuduktan sonra ortadaki çöken boşluğa çikolatalı sosu doldurun, yiyene kadar dolapta bekletin.

Afiyet olsun!

2 Yorum:

  • At 11/14/2007 10:42:00 ÖÖ, Anonymous Adsız dedi ki;

    ooohhhhhhhhhhhhh beee şükürrrr...
    dün geceden beri gogle'da ara ara şu tarifi...öldüm..o ne detay..o ne uzunluk...o ne sıkıcı anlatım...
    bayıldım size, kısa , öz, anlaşılabilir ..motive eden...ohhh beeee.
    bi kaç saate kadar misafir gelecek hala zaman kaybediyorum, ama değer , emeğe saygı duymak lazım dedim, bi teşekkür mesajı atmalıyım diye düşündüm. sık kullanılanlara da ekledim...
    ehhhh bi güzel olmasın mahvettim sizi :)))) tekrar gelcem e, artık komşu oluruz :)
    tekrar teşekkür ederim
    saygılarımla
    sevda kılıçaslan

     
  • At 11/14/2007 11:30:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    yaptım keki !!!
    Ev hanımı olmak böyle bir şey işte. Daha yeni oturuyorum valla veletler (pardonn cici çocuklar :))evi öyle bir hale getirmişler ki,saatler sürdü topla, süpür,sil. biri gelse, aaaa yeni taşındınız herhal e , güle güle oturun der yani...Neyse saadete geleyim değil mi? OLEEEEYYYY HARİKA OLDU, BAŞARDIM...inanılmaz lezzetliydi. Sadece görüntüsünü ıskalamışım, tadına odaklandığım için, söylemesi ayıp havuz yapmayı unutmuşum, dümdüz yapıp sosu üstüne öylece döktüm ve yine ayıp olmasın evde krema toz pasta kreması vardı, ve yine ayıp olmasın margarın yerine tereyağ ve yine ayıp olmasın pöti bör büskivisi vardı. AMA YİNE DE HARİKKKAAAAAAAAAA OLDU.. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM SAYENİZDE MİSAFİRLERİMDEN PEK BİR İLTİFAT ALDIM :)e, bende size olan şükranlarımı ödemek adına hepiciğine blog adresinizi verdim. Onlar da komşuluğa gelcek size:) neyse diğer tarifleri de deneyeceğim. bu arada yorumları abartıp destan mı ne yazıyorum ??
    hay allah ayıp oluyo galiba
    SEVDA.

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa