Hasır Sepet

Çarşamba, Ağustos 17, 2005

SEBZELİ ÇÖREK



Dün arkadaşlarım misafircilik oynamak üzere bana geldiler. Hepsi eskiiii arkadaşlarım ve mümkün olduğunca sık birimizde toplanmaya çalışıyoruz. Bir tanesi karnı burnunda hamile olduğu ve 22 Ağustos Pazartesi günü doğum yapacağı için bu sanırım sezonun son tam kadro toplanmalarından biri olacak. Bundan sonra en erken 1-1,5 ay sonra hep bir araya gelebiliriz. Ufak bir faizle tabii, minik Ayşe!
İlk defa bir arkadaşımın doğumunda bu kadar yakında bulunabileceğim. Aslında kendisi son derece güzel ve rahat bir hamilelik dönemi geçirdi ama insan yine de endişeleniyor.
Pazartesi okulda kurulumuzu yaptık ve son iki gündür de ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavlarını yapıyoruz. Üç yeni matematikçi arkadaşımız bize katıldı bu dönem. Aynı okulda 5. görev yılım bu ve ben geldiğimden beridir toplam 5 matematikçi değişti. Bir de görevlendirme gelen arkadaşlarımız var tabii. En fazla sirkülasyon ise sanırım Edebiyat ve Fizikte. 20 yıla yakındır okulumuzda görev yapanlar var, onlara bakınca henüz çömez sayılmama rağmen bu değişimler karşısında ben bile zaman zaman kendimi "okulun eskilerinden" hissediyorum. Allahtan ortam ve idare konusunda problemsiz bir yerdeyim. Başka arkadaşların anlattıklarına bakınca bu konuda da kendimi şanslı hissediyorum.
Ders programımı aldım, sınıflarım da gayet iyi. Ders yüküm biraz ağır ama sınıflar iyi olunca insan yorulmuyor, yeter ki sizi yıpratan ve her türlü iyi niyet gösterinize negatif karşılık veren öğrenciler olmasın. Ben kendi adıma en çok 9. sınıfları seviyorum. Bire bir ilişkiyi en kolay sağlayabildiğiniz çocuklar onlar. 11 ler okuldan kopuk ve "bitse de gitsek" gibi bir ruh haline sahip oluyorlar, 10. sınıftakiler de ergenlik çağının en problemli dönemini yaşıyorlar. En güzeli 9 lar yine de. İstisnalar olmuyor değil tabii, o ayrı.
Bu dünkü menünün bir öğesi, diğeri de muzlu kekti. İki tarif de yine Sibel'in yolladığı e-yemek kitabından. Bu ne mübarek bir kitapmış ki içinden ne denesem süper oluyor. Geldiğimden beridir oradan biri tavuklu biri patatesli iki salata bir de Alman Keki denedim. Onlar da çok güzel oldu. Sanırım zaman içerisinde bütün kitaptaki tarifleri yapacağım.
Yalnız dikkat edin ki hamuru yayarken ve çevirirken delikler oluşmasın, benimkinde oluştu, önemsemedim ve dil peynirimin büyük çoğunluğu o deliklerden tepsiye aktı. Ayrıca yumurta olmadığından sarısını da süremedim üzerine, sizinki bundan çok daha güzel kızaracaktır.
Tekrar tekrar teşekkürler Sibel!

SEBZELİ ÇÖREK

Malzemeler:

1 ekmek Hamuru
1 demet dere otu
1 demet maydanoz
Dil peyniri
Beyaz peynir
Közlenmiş biber (kırmızı biber)
1 yumurta sarısı
Çörek otu
Yarım kilo ıspanak

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Mayalı hamuru yağlayıp tepsiye serin.
2. En alta dil peynirini koyun.
3. Üzerine hafifçe yağda öldürdüğünüz ıspanağı onun üzerine közlenmiş ve dilimlenmiş kırmızı biberi döşeyin.
4. En üste peynir, maydanoz ve dere otu karışımını koyun ve hamuru üste doğru toplayarak kapatın.
5. Ek yeri alta gelecek şekilde tepsiye ters çevirip üzerine yumurta sarısı ve çörek otu serpip, üzeri kızarana kadar pişirin.