Hasır Sepet

Cuma, Haziran 24, 2005

ÇİKOLATALI DONDURMALI PROFİTEROL



Merhabalar tekrar!
İyisinizdir umarım ve güzel günler geçirmişsinizdir görüşmediğimiz zaman zarfında...
Madem döndüm tatilden, güzel bir tatlı tarifi vereyim dedim. Bu profiterolu yapalı epey bir zaman oldu, eklemesine de ancak şimdi sıra geldi. Çikolatalı her tarif benim favorim. Bu profiterol hamuru da lezzet itibariyle biraz nötr bir hamur. Ben bir kısmının içine beyaz peynir ve domates doldurdum, eşim kahvaltıda yesin diye. Ama öyle hafif bir hamur ki, lezzet olarak gerçekten tatmin edici olmasına rağmen, pek doygunluk hissi vermediğini söylemişti o zaman eşim.
İçine aslen pastanelerde beyaz veya kakaolu krema dolduruyorlar, ben çikolatalı dondurma koymuştum. Sade veya sevilen başka bir tür dondurmayla da servis edilebilir. Hem kremadan da daha hafif oldu bence. Ayrıca o mıncık mıncık ve sentetik lezzetli pastane kremalarından da hiç mi hiç hoşlanmıyorum.
Yaşasın çikolata!! :)


ÇİKOLATALI DONDURMALI PROFİTEROL

Malzemeler:

100 gr un
75 gr tuzsuz tereyağ
175 ml su
1/2 tatlı kaşığı tuz
3-4 adet yumurta
+
1 adet yumurta
bir fiske tuz
+
Çikolatalı dondurma

SOS İÇİN:

375 gr bitter çikolata
250 ml süt kreması

Fırın 200 derece

Yapılış:

1. Tereyağını parçalarta bölüp su ve tuz ile bir tencereye koyun.
2. Yağ eriyene kadar ısıtın, kaynama noktasına gelince ateşten alın.
3. Elenmiş unun tamamını tencereye boşaltın ve tahta bir kaşıkla hızla karıştırın.
4. Pürüzsüz bir top oluncaya kadar karıştırıp tencereyi tekrar ateşe koyun. 1 dakika kadar daha ateşin üzerinde karıştırmayı sürdürün, sonra altını kapatın.
5. Yumurtaları birer birer, her birini ekledikten sonra iyice çırparak karışıma yedirin. Karışımın parlak bir görüntüsü olmalı. Bu aşamada belki dördüncü yumurtayı eklemenize gerek kalmayabilir.
6. Hamuru bir krema torbasına doldurup yağlanmış tepsiye ceviz büyüklüğünde toplar sıkın. Pişerken kendi hacimlerinin neredeyse üç katına çıkıyorlar, o yüzden topları büyük sıkmayın, dev gibi profiteroller elde etmek istemiyorsanız tabii.
7. Yumurta ve tuzu çırpıp, her bir topun üzerine bu karışımdan fırça yardımıyla sürün, Üzerlerine bir çatalla hafifçe bastırın.
8. 25-30 dakika kadar pişirin.
9. Toplar soğuduktan sonra bir bıçakla ortalarından koparmadan ikiye ayırın.
10. Sos için krema ve çikolatayı benmari usulü ile eritin.
11. Her bir topun içine bir kaşık dondurma koyun. Serivs tabağına tüm profiterolleri dizin. Üzerine hazırladığınız sosu dökerek servis edin.