Hasır Sepet

Pazartesi, Mayıs 16, 2005

HİNDPARE



Geçenlerde Sibel Süslü bana bir yemek kitabı yolladı. e-kitap daha doğrusu. İnanılmaz faydalı bir eser, en azından tatlılar için. Sibelcim sana teşekkür ederim yeniden bir çok :)
Her erkek böyle midir bilmem ama benim civarımdakiler öyle çikolatalı pastaymış meyvalı tartmış böyle ıvır zıvır tatlılardan hoşlanmıyorlar. Babam için tatlı demek şekerparedir, Uğur içinse baklava. Tatlı dediğin şöyle şeker komasına sokacak gibi olmalı, illa ki tereyağına bulanmalı. Yani anlaşılmalı ki benim özenip bezenip yaptığım o caanım çikolatalı şeyler bir burun kıvırtmayla karşılaşıyor. Ha yenmiyor mu? Son kırıntısına kadar, ama popüler değil işte:)
Kızlar babalarına benzeyen erkeklerle evlenirler!!
Bu da Uğur şerbetli tatlı yesin tatlısı. Sizin de eşiniz böylese yapın derim, kuru-şerbetsiz halinden yedim ben bir tane, güzeldi çok.
İçeriğinden dolayı adı Hindpare. e-kitabımın ilk tarifi. Ekleyebilsem siteye eklemek istiyordum kitabı ki siz de indirebilesiniz, ama şimdilik bir yöntem bulamadım, belki daha sonra.

HİNDPARE

Malzemeler:

2 Adet yumurta
250 Gr. Margarin
½ çay bardağı toz şeker
½ çay bardağı hindistan cevizi
Kabartma tozu
Vanilya
Aldığı kadar un

Şerbet İçin
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
½ limon suyu

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Margarin ve şekeri krema haline gelinceye kadar çırpın.
2. Diğer malzemeleri içine ekleyerek elde yoğurun. Ceviz büyüklüğünde yuvarlayıp pembeleşene kadar pişirin.
3. Şerbeti önceden kaynatarak soğumaya bırakın. Daha sonra sıcak kurabiyelerin üzerine soğuk şerbet dökün.