Hasır Sepet

Salı, Mayıs 10, 2005

TAVUKLU TART



Bu akşam yaptığım bir yemek bu. Ucundan kemirdiğim kadarıyla son derece güzeldi, tavsiye ederim. Ben tavuğa baharat eklemesi yapmadım, bizim evde baharatlı yemekler pek talep görmüyor çünkü, ama seviyorsanız aklınıza gelen her tür baharat da eklenebilir.
Bu arada birşey daha sormak istiyorum. Bu aralar bazı arkadaşlarımın evde pasta, kek, börek gibi hamurişlerini yapıp sattıklarını duyuyorum. İçinizde yapan başkası var mı ve varsa görüşlerini alabilir miyim? Ne güzel bir fikir değil mi? Hem her yeni tarifi "Kim yiyecek şimdi bunu" tasası çekmeden deneyebiliyorsun hem de bir getirisi oluyor.
Tavuklu menümüz hayırlı olsun, çirkin bir badire atlattık hepimize geçmiş olsun :)

TAVUKLU TART

Malzemeler:

Hamur:
1/2 su bardağı ılık süt
1,5 tatlı kaşığı kuru maya
2 çay kaşığı şeker
1 yumurta
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Aldığı kadar un (300 gr kadar kullandım ben)

Üst:
300 gr tavuk göğüs, minicik küpler halinde doğranmış
3-4 diş sarmısak
2 havuç, rendelenmiş
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1/2 demet maydanoz

En üst::)
Beşamel sos (1 bardak süt, 2 yemek kaşığı un, 1 çay kaşığı margarin)

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Ilık süte şekeri karıştırın, içine mayayı da ekleyin ve 15 dakika kabarmasını bekleyin.
2. Unu eleyin, içine diğer tüm malzemeleri karıştırarak, iyice özleşene kadar yoğurun. Bu aşamada unu kademeli eklemekte yarar var.
3. Hamuru top haline getirip ılık bir yerde bir saat kadar kabartın. Hamur iki katına çıkacak. (Bu aşamayı kısaltmak için ben fırını 50 derecede ısıttım ve hamuru içinde 15 dakika kadar beklettim.)
4. Kalıba hamuru elinizle yayın. Ilık fırında 10 dakika kadar daha bekletin.
5. Üst malzemesi için, Sıvıyağı kızdırın, tavuk ve havuçları ekleyip, suyunu salıp çekene kadar pişirin. Ateşten aldıktan sonra ince doğranmış meydanozu da ekleyip karıştırın.
6. Beşamel sos için, unu kavurun, içine sütü sürekli çırparak ekleyin ve muhallebi kıvamını alana kadar pişirin. Ateşten aldıktan sonra margarini ilave edip hızlıca karıştırın.
7. Hamurun üzerine tavuklu harcı yayın, üzerine beşamel sosu döküp önceden ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirin.