Hasır Sepet

Perşembe, Haziran 02, 2005

TAVUKLU KARIŞIK SALATA



Öncelikle evimin ilaçlandığını, temizlendiğini öyle ki bir güneş gibi parladığını belirteyim. Linda oldu mu?:)
Yalnız bu ilaçlamanın da bir negatif etkisi var, temizlik yapacağım diye saatlerce çamaşır suyu soluduğumdan akciğerlerim tahriş olmuş, nefes alamıyorum. Astımlılar gibi hışır hışır sesler çıkıyor göğsümden, ne ettim kendime bilmem ki... Bu tıkanma hissi çok kötü, sanki ciğerlerim küçük bir kutuya kapatılmış da derin nefes alamıyormuşum gibi bir his. Allah böyle bir hastalıktan muzdarip olanlara yardım etsin, pek kötü pek. Bol bol yoğurt süt yiyip içiyorum, sigarayı azalttım, bekliyorum geçsin diye.
Bu salatayı yeni yapmadım, ataletten dolayı güncelleme yapmadığım için siteye eklenmeyi bekleyip duruyor işte, biz çok beğenerek yedik, yapmaya üşenmezseniz çok lezzetli. Tek sakıncası her bir malzemesini tek tek, ince ince kıymak zorunda kalmaktan doğan vakit kaybı. Bir de ben malzemeleri tam 1/3 oranında kullandım, iki gün yedik, asıl ölçülerle yapsam aylar boyu tüketemezdik herhalde. Ailenizin boyutlarını göz önüne alarak yapın derim.
Yaz aylarının gelişini göz önüne alarak akşam yemeğini böyle bir salatayla geçiştirmek, çırpı gibi kol ve bacaklara sahip olmak için ilk adımı atmak demek oluyor.
Bu salatanın tüm yararlarını zararlarını ne işe yaradığını, yenilmesi durumunda zayıflanacağını saydım. İçim rahat, kendimle de gurur duyuyorum, afiyet olsun :)

TAVUKLU KARIŞIK SALATA

Malzemeler:

3 tavuk göğsü eti
3 mısır konservesi
3 kutu taze mantar
4 demet taze soğan
4 demet Dere otu
1 kavanoz kırmızı biber
300 gr. zeytin (yeşil – biberli zeytin)
200 gr kornişon turşu

Sosu İçin
Sızma zeytin yağı
Limon
Tuz, karabiber

Yapılışı:

1. Tavuk etlerini haşlayıp, soğuttuktan sonra ince ince didikleyin.
2. Diğer tüm malzemeleri minicicik doğrayıp hepsini karıştırın.
3. Sos malzemelerini bir kapta iyice çırpıp salatanın üzerine gezdirin.

2 Yorum:

  • At 10/09/2006 06:35:00 ÖS, Blogger Lafazan dedi ki;

    Çok zaman olmuş Gönül sen bu yorumu yazalı aslında ama yeni gördüğüm için cevaplayayım istedim. Evet, senin dediğin konservelerden kırmızı biber.

     
  • At 2/16/2008 03:56:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    Denedim, yedim ve çok ama çok beğendim. Ellerine sağlık;)))

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa