Hasır Sepet

Pazartesi, Temmuz 04, 2005

LİMONLU PUF PASTA



Bu aslında Angel Food Cake tarifi. Ama bir ton malzemeyi bulamadığım için benimkine pek de Angel Food Cake oldu denemez. Lastiksi bir kıvamı var , ben böyle kekleri gerçekten çok severim. Orjinal malzemeleri bulup bir de onlarla denemek istiyorum yakın bir zamanda. Bu keki pastaban olarak da rahatlıkla kullanabilirsiniz. Çok hafif çünkü.
Üst kreması tamamen benim uydurmam. Evdeki malzemeleri birleştirdim böyle birşey çıktı ve çok hoş bir krema oldu. Bu frostingi bundan sonraki diğer keklerimde de kullandım hep.
Adına limonlu puf kek dedim çünkü kremasına limon suyu da ekledim.

LİMONLU PUF PASTA

Malzemeler:

4 yumurta beyazı
1/2 çay kaşığı krem tartar (kullanamadım yoktu çünkü)
95 gr şeker
1/2 çay kaşığı vanilya
35 gr un
Bir tutam tuz
Birkaç damla badem aroması(bu da yoktu)

Krema için:

1/2 kutu labne peyniri
1/2 kutu süt kreması
Pudra şekeri (İsteğe bağlı)
1 limonun suyu
Sarı gıda boyası

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Krem tartar ve yumurta beyazlarını büyük bir kapta iyice çırpın. Minik yumuşak tepecikler oluşana kadar.
2. Şekerin 3/4 ünü ekleyin ve kalan şekeri kaşık kaşık ekleyerek karışım parlak bir görünüm alıp iyice sertleşene kadar çırpın.
3. Unu eleyerek ekleyin ve tahta bir spatulayla akları söndürmeden karıştırın.
4. Önceden ısıtılmış fırında 30 dakika kadar pişirin.
5. Krema için tüm malzemeleri iyice çırpın. Damak tadınıza göre şeker ekleyin.
6. Soğumuş olan kekin üzerine kremayı yayın ve dilediğiniz gibi süsleyin.