Hasır Sepet

Pazartesi, Haziran 27, 2005

KİTAPLAR...KİTAPLAR...

Uzun zamandır siteye kitaplarla ilgili birşey yazmadım. Bugün kendime iki yeni kitap alınca da dedim ki son zamanlarda okuduğum bütün kitapları yazayım, hem tatile giderken kitap alacak olanlara da faydası dokunur belki. Bunlar benim yorumlarım, biliyorsunuz zevkler değişken, bana çok da çekici gelmeyen bazı kitapları başka arkadaşlarım çok beğenebiliyor, bu da aklınızda olsun. Kitap isimlerine tıklayarak ilgili siteye gidebilirsiniz. Ben İdeefixe'den link verdim hepsine çünkü benim en sık kitap aldığım site burası. Sizin de okuduğunuz ve paylaşmak istediğiniz kitaplarınız varsa onları da yorumunuzla ekleyelim buraya ki genişlesin köşemiz. Solda mailim var, bana yazabilirsiniz. Şimdi başlayalım bakalım...

ÖLÜMSÜZLÜK PEŞİNDE GILGAMEŞ


Yazar:
THOMAS R.P. MIELKE
Çevirmen:
Bünyamin Taşdemir

Gılgameş Destanı'nı annemler bize çok küçükken almışlardı. Resimli koca koca yazılı bir kitaptı. O resimler hala gözümün önüne geliyor. Bu kitap sadece destanı anlatmaktan öte tarihi bir roman. İsimler pek tuhaf, o zamanki insanların bir milyon tane filan tanrısı varmış, her olan olayla ilgili bir tanrı var. Nasıl karıştırmıyorlar bilmem. Tamamen gerçeküstü bir roman. Ama aslen Gılgameş sadece destanlarda yaşayan bir isim değil, gerçek ve yaşamış bir kral.
Genel olarak geçmişle ilgili bilgi edinmek için okuyabilirsiniz, kitap okuma zevkini ise %100 tatmin ettiğini söyleyemem.

4'ÜN KURALI


Yazar:
Ian Caldwell-Dustin Thomason

İşte okurken sıkıntıdan yerlerde yuvarlanacağınız bir kitap. "Hypnerotomachia Poliphili" isimli çok eski bir kitabın içerdiği sırları araştıran üniversite öğrencilerinin macerası. Yalnız önerim bu eski kitabın ismini ezberleyin, sonra okumaya başlayın, her üç kelimenin biri bu çünkü. Dan Brown'dan sonra eski kitapların gizemleri ve ikonografi üzerine bu tip kitaplar çoğaldı, henüz okumadım ama sanırım İkona da böyle. Tavsiye etmem, habire masa başında oturup kitabın sırlarını çözmeye çalışıyorlar, kalan zamanlarında da paintball oynuyorlar, o kadar aldım ayıp olmasın diye ıkına sıkına bitirebildim ben.


KURTLAR İMPARATORLUĞU


Yazar:
JEAN-CHRISTOPHE GRANGE
Çevirmen:
Şevket Deniz

Jean-Chistophe Grange'ın tüm kitaplarını okudum. Adamda inanılmaz bir şiddet sahnelerini tasvir yeteneği var. Okurken gözünüzün önüne geliyor resmen. Bu tip sahnelere dayanıklı değilseniz o bölümleri biraz hızlıca ve dikkatsizce okumanızı öneririm, ben değilim mesela, sahneler rüyalarıma girdi. Ama yeteneğini takdir etmek lazım, olay kurgusu ve karakterler mükemmel, anlatım son derece iyi. Ben okuduğum tüm romanlarını beğenmiştim zaten, bunu da çok beğendim. Filmi de oynuyordu geçen günlerde, annemle gitmiştik, zaten Jean Reno'yu severim, filmde de rolüne çok iyi oturmuş bence. Annem kızdı, Türkleri ruh hastası ve katil şeklinde tanımlıyorlar diye. Bence bu ve diğer Grange romanları sevilerek okunabilir.


ŞİBUMİ


Yazar:
Treavanian

Treavanian'ın ilk okuduğum romanı bu ve çok beğendim. Kitabın bir bölümünde çevirmenin bir dipnotu var, diyor ki; "Treavanian diğer romanlarından birinde bir tablonun müzeden çalınışını ayrıntılarıyla tarif etmiş, ilerleyen günlerde çok kıymetli bir tablo müzeden onun tarifiyle birebir aynı olmak üzere çalınmıştır. Daha sonra bulunan tablonun ciddi biçimde hasar gördüğü gözlemlendiğinden yazar bu kitabında benzer olayların ayrıntılarına girmemektedir." Adama bakarmısınız, oturduğu yerden böyle bir kurgu yapabiliyor demek ki. Bence son derece başarılı, alınız okuyunuz. Diğer Treavanian romalarını da edinmeye başlayacağım ben kendi adıma.


ATEŞBÖCEKLERİNİN MEVSİMİ


Yazar:
MAEVE BINCHY
Çevirmen:
GÜLDEN ŞEN

Maeve Binchy de benim tüm romanlarını okuduğum bir yazar. Kitaplarında öyle atlamalar, patlamalar, sıradışı insanlar ve olaylar pek bulamazsınız. Tüm mekanlar ve karakterler herkesin tanıyabileceği tiptedir. Ama benim çok hoşuma gidiyor, basit, yalın ve umut verici öyküler tamamı. İnsanın okurken içi ısınıyor. Bunu ve diğerlerini de tavsiye ederim. Sadece söylenebilecek bir şey var, diğer romanlarına oranla bu romanın temposu gerçekten ağır. İnsana "Hadi ne olacaksa olsun artık" dedirten yerleri yok değil. Ama her güzelin de bir kusuru oluyor değil mi...

YILDIZLI VE YAĞMURLU GECELER


Yazar:
MAEVE BINCHY
Çevirmen:
GÜLDEN ŞEN

İşte bir tane daha Maeve Binchy. Bir Yunan adasına tatile gelen farklı insanlardan oluşan bir topluluğun, almaları gereken ama göremedikleri veya erteledikleri kararları alma süreçlerini anlatıyor. Böyle söyleyince pek soyut, duvara on dakika bakıp bir kelime edilen Fransız filmlerine benzediğini düşünebilirsiniz ama değil. Dikkatimi çeken bir nokta da, Yunan yemekleri adı altında bütün Türk yemeklerinin adlarının anılmış olması. Dolmades (dolma), Suvlaki (şiş kebap), Raki (rakı), Musakka (musakka) gibi... İki kültürün birbirine ne kadar yakın olduğunu, bu kültürün yemekleri de kapsadığını biliyorum bilmesine de insanın de biraz milliyetçilik damarı tutuyor canım...

İKONA


Yazar:
Neil Olson
Çevirmen:
NİRAN ELÇİ


METAL FIRTINA


Yazar:
ORKUN UÇAR
Burak Turna

Bu iki kitabı bugün aldım ve henüz okumaya başlamadım. Her ikisi hakkında da hem olumlu hem olumsuz eleştiriler duydum aslında. Bir arkadaşım Metal Fırtına'yı okuduktan sonra gerçek bir anti-Amerikancı olduğunu söylemişti. İkonanın da açıklamalarına bakarak son dönem kitaplarından (Bakınız 4'ün Kuralı)olduğunu tahmin ediyorum. Okuyunca bunların kendimce yorumlarını da yazarım.