Hasır Sepet

Cumartesi, Ağustos 13, 2005

ÇİKOLATALI BATON KEK



Tarifin çeviri haliyle orjinal ismi buydu ama dikdörtgen prizma kalıpta pişirmeyince baton değil tor yüzeyi oldu. Gerçekten de çikolatalı kek bu. Bir dahakine çikolatasını artıracağım ben daha kahverengi olmasını istiyorum çünkü. Ve elbette ki kabartma tozsuz! Böyle tarifler hem daha yumuşak hem daha tok hem de az sürprizli oluyor. Başka bildiğiniz güzel kabartma tozsuz tarifleriniz varsa bana ulaştırın lütfen!
Ben üzerine kakao serptim çünkü evde başka çikolata yoktu. Ama aslında muazzam bir çikolata ziyafeti için yapılması gereken, iki kare paket bitter çikolatayla bir kutu süt kremasını birlikte eritip üzerine dökmek. Ben bitter seviyorum ama sizin tercihiniz başka bir türse o da kullanılabilir elbette.
Keki kalıptan kolay çıkarmanın yolunu belki çoğunuz biliyorsunuz ama ben bilmeyenler için yazayım yine de. Henüz hamur yapmaya başlamadan önce kalıbı azıcık sıvı yağla ve bir fırça yardımıyla iyice yağlayın. İçine iki kaşık kadar un dökün ve her yerini beyaz bir tabakayla kaplayana dek kalıbı sallayıp eğip bükün. Fazla kalan unu boşaltın. Kalıbı da doğru buzdolabına. Siz işinizi yaparken o da sertleşsin. Bu yöntemle altına hiç pişirme kağıdı sermeden ve parçalamadan pişirdiğim her neyse kalıptan çıkarabiliyorum.
Kolay gelsin!

ÇİKOLATALI BATON KEK

Malzemeler:
85 gr çikolata
85 gr tereyağı
2 yumurta ve 1 yumurta beyazı
85 gr pudra şekeri
125 gr elenmiş un

Fırın 150 derece

Yapılış:

1. Çikolata ve yağı eritip bir kenara koyun.
2. 2 yumurta sarısı ve 40 gr pudra şekerini rengi beyazlaşana kadar krema kıvamında çırpın.
3. Çikolata ve yağ karışımını ekleyin.
4. 3 yumurta beyazını yumuşak tepeler oluşturana kadar çırpın sonra kalan pudra şekerini ekleyin.
5. Çikolatalı karışıma önce yumurta beyazlarını sonra da unu ekleyin.
6. Kalıbı yağlayıp biraz un serpikten sonra karışımı boşaltın.
7. 150 derecede 30 dakika pişirin.

1 Yorum:

  • At 1/16/2007 03:58:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    çikolatalı tarifleri bende çok severim,benimde tercihim bitter den yana.ellerinize sağlık.keşke bir diliminide foto da görebilseydik,çok daha iyi olacaktı.en kısa zamanda deneyeceğim,daha önce hiç pudra şekeri ile kek yapmamıştım..teşekkürler...

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa