Hasır Sepet

Pazartesi, Ağustos 29, 2005

VİŞNELİ DİLİM



Bunları geçen hafta denemiştim, ama ne münasebetiyle hiç hatırlamıyorum. Malzemesi çok çok az oluyor, o yüzden benim tavsiyem iki kat ölçüyle yapmanız. Hatta üç kat yapılsa bile fazla gelmez. Topu topu 6-7 tane fotoğraftaki ebatta dilim oldu.
Ve çok çok önemli bir tavsiye, sakın sıcakken yemeyin, ben yedim, hayalkırıklığımın büyüklüğünü anlatamam. Mutlaka bekleyin, iyice soğusun, sonra deneyin.
Soğuduktan sonra çok hafif ve çok güzel. 4 yıldız benden.
Kalıbım küçük dikdörtgen borcam idi. O bile büyük geldi.

VİŞNELİ DİLİM

Malzemeler:

140 gr un
110 gr tozşeker
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
55 gr margarin
225 gr yoğurt
2 adet yumurta sarısı
400 gr vişne

Fırın 180 derece

Yapılış:

1. Bir kapta unu, şekerin yarısını, kabartma tozunu karıştırın
2. İçine oda sıcaklığındaki margarini ekleyin pürüzsüz olana kadar karıştırın.
3. Bu hamuru dolapta yarım saat bekletin.
4. Yoğurtla şekeri mikserle iyice çırpın. Teker teker yumurta sarılarını, çırpmaya devam ederek ekleyin. Homojen bir karışım olması gerek.
5. Hamuru dolaptan çıkarıp, hafifçe yağlanmış kalıba yayın.
6. Donmuş vişne kullanıyorsanız, önceden yarım saat bekletip sularını süzdürmeniz gerek. Taze vişne kullanıyorsanız çekirdeklerini çıkarıp iyice yıkayın ve hamurun üzerine dizin.
7. Vişnelerin üzerini yoğurtlu karışımla tamamen kapatın.
8. Önceden ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirin.
9. Mutlaka birkaç saat dolapta soğutun sonra karelere bölerek servis yapın.

3 Yorum:

  • At 12/07/2005 11:21:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    gercekten hos ama un cok az tatlı da az olmuyormu goruntusu harika elinize saglık

     
  • At 12/07/2005 11:21:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    gercekten hos ama un cok az tatlı da az olmuyormu goruntusu harika elinize saglık

     
  • At 3/02/2006 04:51:00 ÖS, Anonymous Adsız dedi ki;

    merhaba,
    sitenizi çok beğendim.aslında portakal ağacı üzerine başka site beğeneceğimi sanmıyordum.tarifler güzel fakat gr olarak verilmiş genelde.benim gibi tartısı olmayanlar için bu büyük sıkıntı oluyor

     

Yorum Gönder

<< Anasayfa