Hasır Sepet

Pazartesi, Ağustos 22, 2005

PATATES - SALATALIK



Yine e-yemek kitabı, şaşırmadınız değil mi? :)
Bu süper bir salata, mutlaka tavsiye ederim. Hem yapımı çok kolay, hem de çok lezzetli. Patatesi hiç sevmeyen hele de haşlanmış patatesle aralarında büyük bir husumet bulunan eşim bile yediğine göre patates sevenler ne yapsın!
Şekli için salatayı hazırladıktan sonra içine streç film kapladığım bir kek kalıbına bastırarak doldurdum, buzdolabında soğuttuktan sonra ters çevirip, streç filmi kaldırdım. Benim fazla soğutacak zamanım yoktu, ama biraz uzun bekletebilirseniz kalıbın şeklini tam olarak alır.
Orjinal tarifteki mayonez miktarı epeyce kallaviydi, bu sıcaklarda yağlı yağlı gitmez diye ben sadece bir yemek kaşığı koydum. Bir de maydanoz asıl tarifte dereotu idi ki ben de kendisinden pek hoşlanmıyorum, onu değiştirdim. Buradaki ölçü her zamanki gibi damak tadınız.

PATATES-SALATALIK SALATASı

Malzemeler:

3 patates
1 salatalık
3 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
2 diş sarımsak
1/2 demet ince kıyılmış maydanoz

Yapılış:

1. Patatesleri iyice haşlayıp tamamen ezin. İçinde minik pütürler kalmasın.
2. Salatalığı rendeleyin. Diğer tüm malzemeleri ve unutmadan da tuzunu ekleyip özleşene kadar karıştırın.
3. İster yukarıda anlatılan biçimde kalıba koyun, istemezseniz derince bir kasede servis edin.