Hasır Sepet

Perşembe, Eylül 01, 2005

MUZLU KEK



Muz benim çok da sevdiğim bir meyve değildir. Evde bulunursa yerim ama gidip de muz almam. Buna rağmen bu keki denedim çünkü içindeki malzemeler çok ilginç geldi. Sonuçta mis gibi muz kokan yumuşacık bir kek elde ettim. Muz seviyorsanız vazgeçilmez, sevmiyorsanız denenebilir.
Ben muzlu yoğurt bulamadım. O yüzden, bir çay bardağı yoğurdun içine biraz pudra şekeri ile ezilmiş bir muz kattım. Siz bulabilirseniz daha iyi olur tabii. Cheesecake-çilekli yoğurt bile var muzlu yok, ne ilginç değil mi?



MUZLU KEK

Malzemeler:

125 gr. erimiş soğumuş margarin
2 adet yumurta
2 yemek kaşığı toz şeker
1 adet muzlu yoğurt (veya 1 çay bardağı yoğurt, bir muz, biraz pudra şekeri)
1 paket muzlu puding (toz halde)
Aldığı kadar un
1 muz
1 paket muzlu Creme Ole ve süt

Fırın 175 derece

Yapılış:

1. Malzemeleri karıştırıp bir kek hamuru hazırlayın. Sert olmasın, cıvıkça bir kek hamuru olacak.
2. İçine bir muzu küçük parçalar halinde doğrayıp ilave edin.
3. Önceden ısıtılmış fırında 20-25 dakika kadar pişirin.
4. Bu arada Creme Ole yi hazırlayın. Keki kalıbından çıakrıp soğuttuktan sonra üzerine yayıp süsleme şekerleriyle süsleyebilirsiniz.